דיבורים על הפסקת אש, ירי לדרום, אזעקת שווא בגוש דן

אחרי לילה שקט: מטחים לעוטף עזה ולאזור אשקלון • אזעקות שווא בתל אביב ובאזור השרון • הג'יהאד האיסלאמי: "הפסקת אש על בסיס עמוד ענן בתוך שעות" • חמאס: "אין חדש" • צה"ל תקף הלילה 35 מטרות ברצועה: פגענו בשני מחבלים שהתכוננו לשיגור רקטות בצפון הרצועה והתקפנו שני מסגדים ששימשו כמחסני נשק
יוני גרין
כ"ט אב התשע"ד / 25.08.2014 09:07

באזור השעה 8:15 הבוקר (שני) הופעלו אזעקות ביישובים רבים בגוש דן, בהם תל אביב, וכן באזור השרון – הרצליה, רמת השרון וכפר שמריהו. בתום בדיקה של כוחות הביטחון הודיע צה”ל כי מדובר באיכון שווא וכי לא בוצע ירי לאזור.

לאחר יותר משש שעות של שקט במהלך הלילה, נפתח הבוקר, בסביבות 6:20, באזעקות במועצה האזורית אשכול. ארבע רקטות התפוצצו בשטח המועצה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. זמן קצר לאחר מכן נשמעו אזעקות גם במועצות האזוריות חוף אשקלון, באר טוביה ושפיר. לא התקבלו דיווחים על נפגעים או על נזק באירועים אלה.

בסביבות השעה 7:30 דווח, כי שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות.

ברצועת עזה לא היה שקט בלילה: צה”ל המשיך בתקיפות גם לאורך הלילה, כאשר 35 יעדים הותקפו ברחבי הרצועה. מדובר צה”ל נמסר כי חיל האוויר פגע, בין היתר, בשני מחבלים בצפון הרצועה שהתכוננו לשיגור רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בנוסף, הותקפו שני מסגדים, ששימשו כמחסני נשק ונקודת מפגש לפעילות טרור.

במקביל גוברים הדיווחים מצד חמאס והג’יהאד האיסלאמי על הפסקת אש קרבה. בכיר בג’יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית ‘מען’, כי בשעות הקרובות תאושר הפסקת אש, שתתבסס על ההסכמות שהושגו בשיחות בקהיר.

סוכנות ‘מען’ דיווחה כי ערב הסעודית הציגה מסמך הקורא לפלגים הפלסטינים לקבל את הפסקת האש, ולהיכנס למו”מ עם ישראל.

לעומת דברי הבכירים בג’יהאד, בכיר חמאס עיזת א-רישק כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אין חדש בנוגע להפסקת האש. אם תהיה התפתחות, נודיע עליה מיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות