בגלל החיסונים? טלטלה: שאשא ביטון פיטרה את המנכ”ל במפתיע

כחצי שנה לאחר שנכנס לתפקידו: שרת החינוך הודיעה למנכ"ל יגאל סלוביק כי יסיים את תפקידו בסוף החודש • מקורביה של השרה: הרקע לפיטורים - חוסר שביעות רצון מתפקודו ומכך שלא קיבל את עמדותיה • המנכ"ל למקורביו: "חילוקי דעות על מבצע החיסונים בבתי הספר קלקלו את היחסים"
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 22:10

צעד חריג:  שרת החינוך יפעת שאשא ביטון פיטרה היום (ראשון) את מנכ”ל משרד החינוך יגאל סלוביק, כחצי שנה בלבד לאחר שמונה לתפקיד – על רקע חילוקי דעות.

זהו צעד יוצא דופן, שכן מדובר בפיטורי מנכ”ל מכהן באופן מיידי, באמצע שנת לימודים – ובאמצע משבר הקורונה ומבצע חיסונים רחב היקף.

במכתב רשמי שנמסר למנכ”ל, הודיעה לו השרה על הפסקת עבודתו בסוף חודש דצמבר, “לאחר ששמעתי את התייחסותך בעניין”.

מקורביה של השרה טוענים, כי בין השניים התגלו מחלוקות משמעותיות לגבי הדרך בה צריך להתנהל המשרד, ומכך שלא קיבל את עמדותיה במגוון נושאים.

בסביבתה הקרובה של שאשא-ביטון אומרים שהרעיון התבשל אצלה כבר זמן מה.

גורמים במשרד החינוך אמרו, כי המחלוקת המקצועית האחרונה בין השניים נגעה למבצע החיסונים בבתי הספר.

בחדשות 13 דווח, כי סלוביק אמר למקורביו: “חילוקי דעות בעניין מבצע החיסוני בבתי הספר וניהול משבר הקורונה במערכת החינוך קלקלו את היחסים”.

עוד דווח כי השרה שאשא ביטון שיגרה מכתב פיטורים שייכנס לתוקפו בסוף החודש. מנגד, סלוביק עצמו ניסח מכתב התפטרות לפני כשבוע, אך טרם הגיש אותו.

לפי דיווח בחדשות 12, במשרד החינוך קיבלו בהלם ובתדהמה את ההחלטה, זאת לאחר שבמשך כל היום התקיימו ישיבות בהשתתפות השרה והמנכ”ל ולא היה ניכר שיש איזושהי מתיחות בין השניים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “משרד החינוך מחויב לכל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה. אנחנו מאחלים למר יגאל סלוביק בהצלחה בהמשך דרכו”.

גורמים בממשלה אמרו כי הם מקווים שפיטוריו המיידיים לא יפגעו במבצע החיסונים החדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות