הוועדה הבוחרת קבעה: כך יתנהל ההליך של בחירת הדיינים החדשים

בדיון שקיימה הוועדה לבחירת דיינים נקבעו תתי וועדות שיראיינו עשרות מועמדים לקראת הבחירה הסופית • מי יוכל להציע את שמות המומלצים? ומדוע הראשל"צ החרים את הישיבה?
חרדים 10
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 20:40

הוועדה לבחירת דיינים סיכמה על הקמת ועדות משנה – שישתתפו בהליך מיון הדיינים, לקראת הבחירה.

לפי דיווח בערוץ 7, בראשות ועדת משנה אחת יעמוד הרב הראשי הגר”ד לאו ומחליפו יהיה הרב אברהם שנידלר – דיין בבית הדין הרבני הגדול. לצידם ישבו בוועדה, ח”כ גילה גמליאל, עו”ד יצחק גורדון והשרה אורנה ברביבאי.

בראש הוועדה השנייה יעמוד הראשל”צ הרב יצחק יוסף שהחרים את דיוני הוועדה היום, ולצידו יכהנו בה השר זאב אלקין, ח”כ שירלי פינטו והטוענת הרבנית רחל דופן.

בראשות הוועדה השלישית יעמוד הרב יעקב זמיר – דיין בבית הדין הרבני הגדול. במקרה הצורך תחליף אותו ח”כ גילה גמליאל. לצדם יהיו חברים בוועדה השר מתן כהנא, ח”כ שירלי פינטו ועו”ד יעל דולב.

בראשות הוועדה הרביעית יעמוד הדיין אברהם שנידלר ולצידו יכהנו השר זאב אלקין, ח”כ גילה גמליאל והטוענת הרבנית תאנה אקרמן.

בנוסף, אושרו מספר המומלצים שיוגשו לוועדה: נקבע כי כל שלושה חברי ועדה יוכלו להגיש 15 מועמדים. השר וכל אחד מהרבנים הראשיים יוכלו להמליץ על 15 מועמדים משלהם.

השר לשירותי דת מתן כהנא: “‘לא תכירו פנים במשפט’. פירוש המדרש לפסוק זה מלמד שהציווי הוא לא רק פניה אל הדיין עצמו, אלא גם אל הממנה אותו. לפי המדרש, הממנה אדם שאינו מתאים לתפקיד דיינות, נושא באחריות לתוצאות השליליות שנובעות ממינוי זה. חובתנו להעמיד בישראל את הדיינים הטובים ביותר. דיינים אשר רואים מחויבות ושליחות בתפקידם”.

מוקדם יותר נועדו הרבנים הראשיים, הגר”ד לאו והגר”י יוסף, עם הנציגים בוועדה מטעם בית הדין הרבני – לקראת ישיבת הוועדה לבחירת דיינים. הגר”ד לאו ביקש מהגר”י יוסף – המחרים את השר כהנא –  להשתתף. הראשל”צ הודיע כי ישתתף בדיון באמצעות ה’זום’, אך השר לשירותי דת סירב לאפשר זאת והגר”י יוסף לא השתתף בדיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות