בהלת האומיקרון: בריטניה ודנמרק אדומות – השבים יבודדו במלונית

החוזרים מהמדינות האדומות ייכנסו לבידוד במלונית קורונה בלילה שבין רביעי לחמישי בחצות • ראש שירותי הבריאות הדגישה: "התפשטות הזן בשליטה, מזהים ירידה בהגנה אצל מחוסנים בלי בוסטר" • הורביץ: "כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר - מוגן בצורה טובה יותר ממחלה קשה"
תמי גיל
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 20:10

הזינוק במספר המאומתים באומיקרון בישראל:  שר הבריאות ניצן הורוביץ קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, יחד עם בכירי משרדו.

הורוביץ אמר:  “אי אפשר למנוע הרמטית את התפשטות האומיקרון, אבל אפשר לעכב את ההתפשטות שלו ולקנות זמן יקר לצורך איסוף נתונים והתחסנות. אנחנו בשלב שהתמונה מתחילה להתבהר. אנחנו יודעים בוודאות שהאומיקרון מדבק הרבה יותר מתפשט בקצב גבוה – ומי שמחוסן בהתאם להנחיות מוגן יותר מפניו”.

השר הוסיף: “כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר – מוגן בצורה טובה יותר ממחלה קשה. מי שלא מתחסן – מסכן את עצמו, את הסביבה ואת היכולת שלנו להתמודד עם התפשטות התחלואה. אנחנו מסתכלים בדאגה על קצב ההתחסנות בקרב ילדים ונוער. מיליון ישראלים שהחיסון אצלם דעך ולא לקחו את הבוסטר – לא מוגנים מספיק”.

למרות התפשטות האומיקרון, שר הבריאות ציין כי אין כוונה לסגור את השמיים: “לא נסגור את השמיים – אבל נבחן את נתוני התחלואה במדינות שונות, נתאים את המדיניות בנתב”ג ונוסיף קריטריונים חדשים לסיווג המדינות האדומות, בהתאם להתפשטות האומיקרון”.

ד”ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה במסיבת העיתונאים: “מכניסים את בריטניה, בלגיה ודנמרק לרשימת האדומות החדשות”.

לפי ההחלטה,  בלילה שבין רביעי לחמישי – בשעה חצות, הישראלים שישובו גם מאותן שלוש מדינות ייכנסו למלוניות קורונה.

עם זאת, מאוחר יותר נמסר ממשרד הבריאות, כי הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה לממשלה להכריז על בריטניה ודנמרק כמדינות אדומות. ההחלטה תכנס לתוקף בלילה שבין רביעי לבין חמישי –  בכפוף לאישור הממשלה.

בבחינה נוספת שבוצעה הערב, נמצא כי בלגיה גבולית ואינה עומדת בקריטריונים של מדינה אדומה. משכך, בשלב זה, לא יחולו מגבלות מיוחדות ליציאה וכניסה ממדינה זו. עם זאת, לתשומת לב הנוסעים, שכיחות האומיקרון בבלגיה נמצא בעלייה ועל כן יתכנו שינויים בהנחיות כבר בימים הקרובים.

ראש שירותי בריאות הציבור הבהירה במסיבת העיתונאים: “אנו רואים התפשטות נרחבת בעולם. בתוך כשבועיים ישנן התפרצויות בהרבה מאד מדינות, יש מקומות עם אלפי מאומתים. בריטניה, זמן הכפלה כל יומיים וחצי שלושה והם צופים עוד מיליון מאומתי אומיקרון עד סוף החודש. גרמניה עליה והכפלה של 3 ימים. האומיקרון מתפשט מהר. גם בקנדה מתחילים דיווחים. יש לנו ירידה בהגנה של מחוסני מנה ראשונה ושניה ושל מחלימים שמתבססים על ההגנה הטבעית שהיתה, שתי מנות של החיסון של פייזר מעניקות 35% הגנה, שלוש כבר 75%. הפעולות שנעשו בישראל הביאו לכך שאנחנו במעט יותר מ-50 מאומתים ובמדינות אחרות זה אלפים”.

פרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות, אמר: “צריך להתחסן ועכשיו, גם מי שצריך לקבל את מנת הבוסטר. הסיבה היא שהיכולת להתפשט במהירות תגרום לכך שיהיו הרבה מאוד נדבקים. אנחנו יכולים כנראה לסמוך על כך שמי שמתחסן – יימנע ממחלה קשה. אם התחלואה תתפשט מהר, היא תגיע ללא מחוסנים, ראינו את זה בגל הרביעי ונראה זאת בגל הבא. יהיו לנו מספר גדול של חולים במצב קשה בבתי החולים”.

על עייפות הציבור אמר אש: “אחרי שנתיים של מגיפה הציבור עייף. אבל צריך להבין שהאמצעים הבסיסיים של מסיכות והקפדה על התו הירוק הם מאד חשובים בעיקר אל מול האומיקרון שמתפשט מהר ומאד מדבק. ההסברה שלנו היא לא פשוטה בעניין הזה. זה לא קל להקפיד על הדברים האלה. אני רואה שבהתכנסויות לא תמיד עוטים מסיכות”.

המדינות האדומות החדשות יתווספו למדינות הקיימות ברשימת המדינות האדומות:

אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג’יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז’ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ’אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

מדינה אדומה היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא.

כל החוזרים יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

מדינות כתומות – כל יתר מדינות העולם שאינן אדומות.

מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

מדינות צהובות – הרשימה ריקה.

מדינה צהובה היא מדינה בה הסיכון לחלות בקורונה הינו נמוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות