מיכאלי: “לגיטימי להקריב התיירות”. ליברמן: “שמורי דרך יחליפו מקצוע”

ראש הממשלה הזהיר: "כרגע שיעור ההתחסנות הוא על הפנים. אם לא נעשה צעדים מיידיים וקשים - נגיע לסגר" • ליברמן: "מארבעה וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000. גם התחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025 לא רואות אפילו מיליון תיירים"
חרדים 10
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 15:25

בישיבת הממשלה היום (ראשון) התריע ראש הממשלה נפתלי בנט בפני השרים, על רקע החשש מהתפשטות וריאנט אומיקרון בישראל, כי “אם לא נעשה צעדים מיידיים וקשים עכשיו – נגיע לסגר”.

“אנחנו בסיטואציה מיוחדת”, טען בנט. “המורכבות היא שהכול טוב ונראה בסדר גמור, ולכן לא מבינים למה כל הדרמה הזאת. עם זאת, יש פער גדול בין התחושה הטובה ויש פרדוקס. במגיפה, את הפעולות הקריטיות ביותר צריך לעשות כשהתחלואה אפסית, משום שאחר כך זה כבר לא רלוונטי.

“הכי קריטי זו השמירה על הגבולות, הזן הזה מדבק ברמות שלא הכרנו. עוד לא יודעים את רמת הקטלניות. כרגע שיעור ההתחסנות הוא על הפנים. חייבים לעודד התחסנות – אם לא, אנחנו פשוט נגיע לסגר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: “אנחנו מוטרדים מאוד מהאומיקרון. יש אינדיקציות מכל מיני סוגים לגבי מחלה קשה, ולנוכח זאת החלטנו על שורת צעדים. מה שמובא היום זו הארכה כדי להרוויח זמן ולהתחסן. אין שינוי בתקנות עצמן”.

לדבריו, אכיפת ההנחיות לא מספיק טובה: “מי שחייב בידוד – לא רשאי לעלות על תחבורה ציבורית. הפתרונות כאן לא טובים. אנשים לוקחים מונית לתחנה הבאה ושם לוקחים אוטובוס”.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: “החל מהשבוע, נבדוק בידוד באמצעות וידאו. עד עכשיו היה ‘הסכמון’ שנותן GPS של המבודד. בנינו אפליקציה שעכשיו גם נפתח מצלמה בטלפון, והבן אדם יראה את עצמו. הכנסת תאשר זה מחר”.

בר-לב אף הציע “תו ירוק לכל מי שיוצא מהבית” במידה והווריאנט יתפשט בצורה רחבה. המשנה ליועמ”ש רז ניזרי השיב לו שהמשמעות של ההצעה היא הטלת סגר על לא מחוסנים.

בר לב ענה: ״לא נכון, הם יוכלו לעשות בדיקות״.

לפי דיווח בחדשות 12, אחרי שנתוני התחלואה הוצגו בדיון, טענה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: “מדובר בתחושה של דה ז’ה וו, רואים שמדד המאומתים נשאר יציב בכל הפרמטרים”.

בנט עקץ אותה: “אם היינו ב-70% של תלמידים מחוסנים היינו במקום אחר. אם משרד החינוך היה מסתער על זה היינו במקום אחר. צריך תוצאות”.

בנט קרא להחיל את התו הירוק גם בקניונים: “הקניון מאוד מידבק, וגם כדי לעודד התחסנות. אם לא נעשה את הצדדים הללו – נגיע לסגר”.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי התנגדה להחלת התו הירוק בקניונים. גם שר המשפטים גדעון סער הביע התנגדות להחלת התו הירוק בקניונים.

בנט: “הדילמה היא בין צעדים לא נוראיים עכשיו. יש פגיעה קשה בתיירות שצריך לתת לה מענה כלכלי, אבל סגר זו פגיעה בכל המשק. פעולה נחרצת עכשיו עם פגיעה כלכלית מסוימת עדיפה מפגיעה אחר כך שהיא גדולה פי מאה”.

על כך הגיבה שרת התחבורה מרב מיכאלי: “לגיטמי להקריב את ענף התיירות, אבל צריך פיצוי”.

שר האוצר ליברמן טען: “הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על התיירות הנכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים. לגבי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע. מארבעה וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000, וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך כבר שינו תחום”.

אחרי ששרי הבריאות והחוץ הורוביץ ולפיד קראו להגיע למתווה פיצויים עבור ענף התיירות – אמר ליברמן: “אני לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת, שמפזרת כספים לכל מי שמרים את היד. גם התחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025 לא רואות אפילו מיליון תיירים”.

בתום הדיון אושר בממשלה: עדכון מתווה הכיתה הירוקה, לפיו לא יחול המתווה על כיתה בה אומתו שני תלמידים; הארכת המגבלות ליוצאים ולנכנסים לארץ ב-10 ימים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשנות מקצוע
    12/12/2021 18:52
    חנן
  1. על חשבון מי?

  2. על הפנים
    13/12/2021 15:31
    אמת
  3. פשוט נוכלים צריך להכחיד אתכם