“להפסיק את הטרור”: בן הרבי מגור ועסקנים על ספסל הנאשמים

בבית משפט השלום בת"א נפתח המשפט על קובלנה פלילית שהגיש חבר בקהילת ראש הישיבה מגור, נגד משפיעים ועסקנים בכירים בגור, ובהם בן האדמו"ר • פרקליטו של התובע: "אנו תובעים -  להפסיק את האלימות והטרור" • בית המשפט הצהיר על התביעה: "לא דובר על חינוך במוסדות גור"
חיים טוויל
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 14:39

בבית משפט השלום בתל אביב נפתח היום (ראשון) הדיון על הקובלנה הפלילית שהגיש עקיבא גרינצייג, חסיד מחיפה הנמנה על אנשי קהילת ראש הישיבה מגור, באמצעות עו”ד שלמה אלבוים, נגד משפיעים ועסקנים בכירים בחסידות גור, ובהם בן האדמו”ר רבי שלמה צבי אלתר – בגין התנכלות והכפשה של אנשי הקהילה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

בקובלנה נטען, כי הנאשמים שמו להם למטרה לרדוף את המסתופפים בצילו של הגר”ש אלתר, “למרר את חיי הפורשים ובני משפחותיהם, ולהפוך את חייהם לגיהינום”.

הנאשמים כפרו בדיון באישומים נגדם.

במהלך הדיון שמט בית המשפט את הטענה של חסידות גור – בגללה תתקיים היום ‘עצרת מחאה’ בבני ברק –  כי הדיון המשפטי נועד להתערבות “בחינוך הטהור של מוסדות גור”, כפי שפורסם בכותרת הראשית של ‘המודיע’ ביום שישי.

לבקשת פרקליטו של הקובל, עו”ד שלמה אלבוים, הצהירה השופטת יעל פרדלסקי לפרוטוקול: “לידיעת בית המשפט, כלל לא דובר על חינוך במוסדות גור”.

עו”ד אלבוים אמר בתום הדיון: “הדיון היה כצפוי. בחלק הראשון בית המשפט הכחיש את הנכתב ב’המודיע’ שקיים לכאורה ניסיון להתערב בחינוך. יש רק דבר אחד שאנו תובעים –  להפסיק את האלימות והטרור”.

מוקדם יותר הבהיר עו”ד אלבוים: “אין לי שום רצון לשנות חינוך של אף אחד, ואין לי שום דרישה מאותם אנשים שתבעתי, חוץ מאשר להפסיק את ההסתה והשנאה הזו, שמבוססת כולה על שקרים מוחלטים. התחייבתי בעבר ואני מתחייב שוב: ברגע שהם יפסיקו ממעשיהם, לא יהיו שום תביעות ושום דיונים”.

עו”ד ז’ק חן, שייצג חלק מהנאשמים, אמר בתום הדיון: “הגשנו את התגובה לקובלנה המופרכת הזו. צר לי שנגררו אנשים טובים ויקרים יראי שמים לבית המשפט”.

הדיון הבא, לשמיעת ראיות, נקבע לכ”ב תמוז.

התביעה בבית המשפט היא קובלנה פלילית – הליך המאפשר לאדם פרטי להיכנס לנעליה של המדינה ולהגיש כתב אישום פלילי נגד אדם פרטי אחר, במקרים ספציפיים המוגדרים בחוק.

הנתבעים הם 13 חברי הוועדה העליונה של חסידות גור, בראשות הרב אברהם בנימין זילברברג, ראש ישיבת גור בחצור הגלילית. על חברי הוועדה נמנה גם בנו של האדמו”ר, רבי שלמה צבי אלתר. בנוסף נתבעים גם מזכיר הוועדה, שני פעילים מטעם הוועדה, ומנהלת בית הספר של גור בערד.

גרינצייג מתאר בפתח התביעה את פעילותה של הוועדה העליונה של חסידות גור.  בתביעה הוא מתאר כי הוועדה הקימה, בין היתר, “קו הסתה קבוע אשר לו אלפי מאזינים מדי יום, אשר מעביר את דברי הוועדה, דברי הסתה, שטנה, קללות ואיומים כלפי הקהילה” של הגר”ש אלתר.

לדבריו, “הוועדה גרמה לכך שקשרי משפחה קרובים נפרמו, נותקו ילדים מהורים והורים מילדים, אחים ואחיות, סבים ונכדים, ידידים וקרובים, בעל מאשתו, וכדומה נעשו שונאים זה לזה!”

בד בבד, “החלו אנשי גור להצר את צעדי חברי הקהילה הפורשת מלכת ברחובות עיר. חברי הקהילה הפורשת סופגת מדי יום ביומו יריקות, צעקות, קללות ואלימות מאנשי גור, וזאת בין היתר לילדים רכים, נשים וזקנים”.

גרינצייג טוען, כי במצגת שהופקה על ידי שניים מהנאשמים, המתוארים בתביעה כשליחיהם של חברי הוועדה העליונה של חסידות גור, התפרסמו אמירות קשות  כלפי בני קהילת הגר”ש אלתר, כמו “רשעים ומשחיתים שבאים למרוד ברבי ולעקור כל דבר שבקדושה”, “כת של מסיתים ומדיחים”, “רוצים לערער את כל היסוד של עם ישראל” וכדומה.

לטענתו, צופי המצגת נקראים לנתק כל קשר עם בני הקהילה, בטענה ש”אין ספק שיש חיוב להתרחק ולברוח מכאלה”.

לדברי הקובל, האחריות על פרסום אותה מצגת אינה נופלת רק על שני הפעילים שהפיקו והפיצו אותה, אלא על כל חברי הוועדה העליונה של חסידות גור. בתגובה לבית המשפט, מכחישים חברי הוועדה העליונה של חסידות גור  קשר למצגת.

לפני הגשת התביעה, קיבלו התובע גרינצייג ועורך דינו שלמה אלבוים את אישורו ההלכתי של הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, מגדולי הדיינים בעולם.

בנו של הרבי מגור, לצד נתבעים נוספים; הצהרת השופטת, האישור של הדיין הגרמ”מ שפרן, ועו”ד שלמה אלבוים (משמאל). צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מוקדם יותר הבוקר הודיעה המשטרה כי היא נערכת בכוחות מתוגברים לקראת ‘עצרת המחאה’ של חסידות גור, שתיערך הערב על פני רחוב חזון איש בבני ברק.

המחאה, בה צפויים להשתתף אלפים מכל רחבי הארץ, נערכת בשל הקובלנה פלילית שהוגשה.

לפי המשטרה, רחוב חזון איש מצומת רבי עקיבא ועד צומת נחמיה יחסם לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 21:00.

“ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים במקום.

 

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים אלימים
    12/12/2021 17:39
    שלום
  1. שיכניסו אותם מאחורי סורג ובריח

  2. האם אלה יהודים?
    12/12/2021 21:11
    אופיר
  3. מישהו ספר על כמה עבירות הם עוברים? האם הביגוד שלהם יטהר אותם?
    גועל נפש. אלימות בין החרדים… מי שמע כזאת. איזה מין “יהודים” הם…..

  4. חילול השם
    12/12/2021 23:46
    חילול השם
  5. איך אפשר ככה להתנהג?
    איך מצליחים להביא המונים לרחובות על שקר?
    מה קורה לנו?

  6. במה הם חרדים ? עוברים על דאורייתא אבל אנחנו נמשיך לצעוק שמי שיש לו זקן הוא צדיק
    13/12/2021 03:53
    כופר בכופרים
  7. קיצר גזגזו מפגרים

  8. התנהגות זוועתית
    17/04/2022 17:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. לא להתקרב לחסידי גור
    סכנה