השרים הסירו האבטחה ממשפחת נתניהו – שזעמה: “התירו את דמם”

ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה שלא להאריך את האבטחה על בני משפחת נתניהו - לאחר חוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו בדיון • במשפחת נתניהו תקפו: "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 12:20

ועדת השרים לענייני שב”כ בראשות השר לשירותי דת, מתן כהנא, התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון על אבטחת בני משפחתו של יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בהמשך להחלטתה מחודש יוני האחרון.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

בהתאם לחוות הדעת של השב”כ, המוסד, המשטרה והמל”ל, החלטת הוועדה נותרת בעינה והאבטחה סביב בני המשפחה תוסר מחר – חצי שנה אחרי סיום כהונת אביהם כראש הממשלה.

משפחת נתניהו זעמה על ההחלטה – ומסרה בתגובה: “מדובר בהחלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו. בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה ‘מגן’, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם”.

בהודעה נאמר עוד: “כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות.

“אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים.

“השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש. שערוריה שאין דוגמתה! הכתובת על הקיר”.

גורמים המעורים בדיון סותרים את הודעת נתניהו: “יחידת ‘מגן’ לא המליצה להמשיך לאבטח את בני המשפחה” .

בהבהרה שפורסמה מטעם אגף ביטחון וחירום במשרד רה”מ, האחראי על יחידת ‘מגן’ נאמר: “האגף אינו מפרט עמדות מקצועיות המוצגות בפני ועדות שרים. עם זאת, נבהיר, כי האמירות שיוחסו ליחידת ‘מגן’ אינן נכונות.

“עוד נחדד, כי יחידת ‘מגן’ הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב”כ), אשר המליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו”ר האופוזיציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות