בנט יוצא לאבו דאבי • כץ: קל לטייל בארמונות – מלבקר בריכוזי ‘ימינה’

ביקור פומבי ראשון של ראש הממשלה במדינה המפרצית • ברגע האחרון, בוטלה התלוות עיתונאים ופמליית רה"מ צומצמה • ידונו בהעמקת הקשרים בין המדינות • איחוד האמירויות לוחצת על ישראל למכור לה מערכות הגנה אווירית • בשלב זה, ישראל מסרבת
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 10:55

ראש הממשלה נפתלי בנט ימריא היום (ראשון) אחר הצהריים לביקור באיחוד האמירויות, שם ייפגש עם יורש העצר, השייח’ מוחמד בן זאיד.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

ברגע האחרון, בוטלה הצטרפות העיתונאים לביקור. הסיבה: התפשטות האומיקרון בעולם. כמו כן,  פמליית ראש הממשלה צומצמה באופן משמעותי, וצפוי לטוס עימו הסגל הבכיר בלבד. גם לוח הזמנים המיועד קוצר.

בהודעת לשכת ראש הממשלה אודות הביקור הרשמי נכתב כי הוא צפוי לדון עם השייח’ בן זאיד ב”העמקת הקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בדגש על הסוגיות הכלכליות והאזוריות שיתרמו לשגשוג, רווחה וחיזוק היציבות בין המדינות”.

הביקור מגיע על רקע ההתחממות ביחסים בין איחוד האמירויות לאיראן שעליה דווח השבוע, וכלל פגישה בין בכירים משתי המדינות.

בכיר במערכת המדינית אמר ל’ישראל היום’, כי ההתפתחות מטרידה מאוד. “את פנייתן של האמירויות לכיוון איראן תלה הבכיר הישראלי בחולשה האמריקנית. “הסכמי אברהם נולדו משום שארה”ב שידרה שהיא חזקה וניתן לסמוך עליה. כאשר זה לא המצב, הצדדים מסיקים מסקנות”.

הבוקר פורסם ב’ישראל היום’, כי איחוד האמירויות לוחצת על ישראל למכור לה מערכות הגנה אווירית במיליארדי דולרים. בשלב זה, ישראל מסרבת.

גורמים בירושלים חוששים כי בשל ההתקרבות האחרונה בין האמירויות לאיראן, דבר שמעורר דאגה גדולה בישראל, יחודש הלחץ מצד אבו דאבי להוציא לפועל את העסקה.

רצונה של איחוד האמירויות בסוללות הגנה אווירית מתקדמות שפיתחה ישראל, ובעיקר כיפת ברזל ושרביט קסמים, החל לפני הסכמי אברהם. מדינות נוספות שלהן אין הסכמים עם ישראל, כמו ערב הסעודית, הביעו אף הן עניין רב בעסקה ביטחונית כזאת.

שר החוץ לשעבר, ח”כ ישראל כ”ץ, הגיב: “בנט ממריא היום לאבו דאבי להנות מפירות השלום. יותר קל לטייל בארמונות נסיכי המפרץ מלבקר בגבעת שמואל, אפרת ויתר ריכוזי בוחרי ימינה אותם הונה בבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות