שוטר איים על מפגיני מחאת סנדק בי-ם: “אתם רוצים עוד הרוג?” • צפו

מאות מפגינים מחו בכניסה לירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה ז"ל וקראו להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים בתאונה • תיעוד: שוטר גורר נער יהודי על הכביש • המשטרה: נעצרו למעלה מ-20 חשודים בגין הפרות סדר והתפרעויות אלימות • ליאון למשטרה: מספיק עם הבואש בתוך שכונות מגורים
חיים טוויל
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 00:34

שנה למותו: מאות בני אדם הפגינו הערב (מוצאי שבת) בכניסה לירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז”ל במהלך מרדף של שוטרים.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

אביו של אהוביה ז”ל, אברהם סנדק, אמר במקום קדיש, וערך קבלת עול מלכות שמים לעילוי נשמתו של אהוביה.

המפגינים קראו להעמיד את השוטרים שגרמו למותו – לדין.

כוחות גדולים של משטרה חסמו את הכניסה לבירה מבעוד מועד והמפגינים חסמו את מסילת הרכבת הקלה ברחוב הרצל, וניסו לשבש את התנועה.

השוטרים נהגו באלימות רבה. באחד המקרים שוטר גרר נער על הכביש, כשהוא אוחז ברגלו. במקרה אחר, שוטר תועד מאיים על המפגינים: “אתם רוצים עוד הרוג?! אתם רוצים עוד הרוג?!”

מכת”זית הוזעקה למקום כדי לפזר את ההפגנה.

לפי המשטרה, במהלך הפרות הסדר הובערו צמיגים באזור וכן יודו ביצים, חפצים ואבנים לעבר השוטרים. כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת המתפרעים.

בעת הפרת סדר שהייתה בצומת הרחובות רופין – הרצל, שם חסמו מספר מתפרעים את ציר הרכבת, הותקף שוטר באמצעות תרסיס פלפל שהותז לעבר פניו.

כוחות המשטרה במקום פעלו לפיזורם של המתפרעים – ועצרו 5 חשודים בהפרת הסדר ותקיפת שוטר.

בסך הכל נעצרו עד כה למעלה מ-20 חשודים, בגין הפרות סדר והתפרעויות אלימות.

כוחות המשטרה פועלים לפתיחת ציר התנועה באופן מלא, בעוד עשרות מפגינים ממשיכים לנסות לחסום את ציר התנועה באזור ולהתעמת עם השוטרים.

 

צילום: דוברות המשטרה

שוטר גורר נער על הכביש. צילום: דביר גופשטיין

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים של שימוש בבואש המשטרתי כאמצעי לפיזור הפגנות, שוחח הערב ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג’מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בחומר הבואש שגורמים נזקים לבתי תושבים לסביבה כולה.

בתום השיחה אמר ראש העיר: “אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת.

“ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע”.

צוותי התבוראה של העירייה יכנסו לנקות את כל השכונה והאיזור כבר בשעה הקרובה על מנת להקל על התושבים ככל שניתן.

צילום: דוברות המשטרה

תמונות: יהונתן זינדל, פלאש90

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה כח יש למשטרה
    12/12/2021 09:13
    חנן
  1. להפרות סדר במגזר הדתי לאומיי והחרדי אבל מול המגזר הערבי כלום ושום דבר…

  2. אין אמון במשטרה
    12/12/2021 13:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. להקים משטרה חדשה