חוקרי ‘העברית’: הגל החמישי כבר פה, מתפשט בכל המגזרים והגילים

במסמך ציינו החוקרים כי בפעם הראשונה השבוע - העלייה בתחלואה מובהקת והמגיפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל • ''יש להגביר אכיפת תו ירוק ומסכות, ולבחון השפעת שינוי מדיניות בבתי הספר על ההתפרצות בילדים הנמשכת כבר כחודש"
חרדים 10
ו' טבת התשפ"ב / 10.12.2021 09:59

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אמש (חמישי) דו”ח לראש הממשלה, לשר הבריאות, למל”ל ולד”ר שרון אלרעי פרייס, שבו הם מזהירים: הגל החמישי החל בישראל.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

החוקרים קוראים לעכב את התפרצות זן אומיקרון, כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה. החוקרים מציינים, כי העלייה הנוכחית מובהקת וכי לראשונה השבוע המגיפה מתפשטת בכל המגזרים ובכל שכבות הגיל.

עם זאת, החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת התפרצות, ומונים מספר סיבות אפשריות, כמו ירידה ברמת החיסוניות באוכלוסיה, עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות – בהם ריכוז האוכלוסיות בעלות החיסוניות הנמוכה ביותר, או מהגברת ההדבקות בבתי הספר.

החוקרים ממליצים להמשיך את ההגבלות בכניסה לישראל ואומרים כי הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע על נחיצותו של חיסון רביעי או חיסון מותאם אומיקרון.

בנוסף קוראים החוקרים להוריד את מקדם ההדבקה כעת, כדי שבמקרה ותיווצר התפרצות אומיקרון, בתי החולים לא יהיו עמוסים, וניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בשיטות רכות להקטנת ההדבקות.

”יש להגביר אכיפת תו ירוק ומסכות, ולבחון השפעת שינוי מדיניות בבתי הספר על ההתפרצות בילדים הנמשכת כבר כחודש”, כתבו החוקרים בדו”ח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות