“נטרפה עליו דעתו”: צרחות בין בנט לשר בדיון על הגבלות

דיון סוער: נפתלי בנט ביקש לבחון הטלת הגבלות על לא מחוסנים, כמו סגר או לאסור עליהם לנסוע לחו"ל - אך שר הבריאות התנגד בתוקף • בנט הנחה גם לבדוק את האפשרות של חובת חיסון כללית באוכלוסייה • שרים בקבינט תקפו את בנט: "לא מבינים מה גרם לו להתהפך בתוך יומיים"
חרדים 10
ה' טבת התשפ"ב / 09.12.2021 13:22

בדרך להגבלות על מתנגדי חיסונים? ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים, קיימו הבוקר (חמישי) הערכת מצב על נגיף הקורונה וזן האומיקרון. במהלך הדיון, שנגרר לטונים גבוהים, הנחה ראש הממשלה את גורמי המקצוע הרלוונטיים “לבחון אפשרויות להטלת מגבלות על לא מחוסנים” – ביניהן סגר ואף איסור יציאה לחו”ל.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

בנט גם ביקש לבחון אפשרות של חובת חיסון כללית.

לפי דיווח בחדשות 12, בנט תמך בחלק מהדברים שעלו לדיון וביקש מהמשנה ליועמ”ש, רז נזרי, לבחון את ההיתכנות המשפטית של הטלת סגר על לא מחוסנים ואיסור על יציאה מהארץ – אך ההצעה האחרונה נפסלה משפטית.

בניגוד לבנט, שר הבריאות ובכירי משרדו התנגדו בתוקף, בטענה שמדובר בצעדים חריפים מדי ולא מידתיים. משתתפי הישיבה הסוערת העידו, כי במהלכה בנט והורוביץ צעקו זה על זה.

הורוביץ אמר לבנט בדיון: “אני מבין שאתה רוצה לסגור הכול”. בנט השיב: “אני לא מקבל את זה. אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה לפי מה שטוב למדינת ישראל. אני מזכיר שאני דגלתי בהשארת המשק פתוח”.

הורוביץ התנגד מאוד להאריך את ההגבלות בנמל התעופה, ולא היה מוכן להוסיף עוד הגבלות: “נדבר כשיגיעו נתונים אחרים”.

גם שרים בקבינט הקורונה ביקרו את בנט בנושא נתב”ג: “הייתה הבנה עם ראש הממשלה שלא מאריכים את ההגבלות מעבר ליום ראשון. לא מבינים מה גרם לו להתהפך בתוך יומיים. אין נתונים שתומכים בעמדה שלו”.

אחד השרים צוטט אומר על ראש הממשלה: “נטרפה על בנט דעתו”.

לפי הדיווח בחדשות 12, ד”ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי המצב מאוד מטריד מצידה, והיא צריכה נתונים מלאים, שיתקבלו בעוד שבוע. באופן כללי היא אמרה כי היא “מבינה” את הרצון כי המצב “מטריד”.

בנט שאל אותה בתוך כמה זמן נגיע למצב כמו באירופה – ואלרעי פרייס השיבה: “אני לא יודעת, אין לי את כל הנתונים, אבל אם אני צריכה להעריך – אז בין חודש וחצי לחודשיים”. עם זאת, היא הדגישה שהכול מבוסס על השערות ועל נתונים שאינם סופיים.

בשלב זה הוחלט לקיים דיון נוסף בהמשך היום – שייתכן שיתקבלו בו החלטות על הקלות למחוסנים החוזרים מחו”ל.

הנוכחים בדיון  החליטו להגביר את אכיפת התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דוחות באופן מיידי וללא התראה למי שיפר את הכללים. מי שיוביל את ההיערכות ליישום ההנחיה הוא המשרד לביטחון הפנים.

אתמול הודיע משרד הבריאות על החמרת תקנות הבידוד – חולה קורונה שנדבק באומיקרון ייאלץ לשהות בבידוד 14 ימים ולא 10 ימים כפי שהיה נהוג עם וריאנטים אחרים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גורמים בקואלציה
    09/12/2021 21:06
    חנן
  1. לא מבנים מה גרם לבנט להתהפך….

  2. איבוד שפיות לגמרי
    10/12/2021 14:28
    חושב בהגיון
  3. בנט מדבר על חובת הליך רפוא,הדבר החמור שתורם לטרור בין האחים. למה הוא לא דואג לכמות אדירה של חולים אונקולוגיים ולזיהום הטבע ודברים אחרים שהורגים מלאאא אנשים. הגבלות על הגבלות ושליטה על שליטה במדינה “דמוקרטית”