מלחמה: זו המדינה הראשונה בעולם שמוציאה את העישון מחוץ לחוק

חוק חדש שייכנס לתוקפו בניו זילנד בשנה הבאה יאסור את העישון על כל מי שנולד משנת 2008 - עד שייווצר מה שמוגדר "דור ללא עישון" • מספר החנויות הרשאיות למכור סיגריות חוקית יירד מ-8,000 כיום לפחות מ-500
חרדים 10
ה' טבת התשפ"ב / 09.12.2021 12:51

צעדים חסרי תקדים בעולם: חוק חדש שייכנס לתוקף בשנה הבאה בניו זילנד יאסור עישון על כל מי שנולד משנת 2008 ואילך – ויגביל משמעותית את מכירת הטבק בשטחי המדינה. כך שכל מי שהם בני ה-14 ומטה היום, לא יוכלו לעולם לרכוש טבק בצורה חוקית.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

עוד נקבע, כי החל משנת 2025 ובכל שנה יעלה הגיל המינימלי לרכישת טבק בשנה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, כדי לעמוד ביעד ‘מדינה ללא עישון’ בארבע השנים הבאות, הממשלה תציג שורת צעדים נוספים, כדי לגרום לעישון להיות לא נגיש ולא במחיר השווה לכל נפש.

בין הצעדים: הפחתת הניקוטין במוצרי טבק לרמה נמוכה מאוד, הפחתת מספר החנויות הרשאיות למכור סיגריות חוקית מ-8,000 כיום לפחות מ-500, והעלאת תקציבים לשירותים להתמודדות עם התמכרות. גם מכשירי שאיפה יכללו בחקיקה.

ד”ר איישה ווראל, השרה במשרד הבריאות הממונה על בטיחות מזון, אמרה:  “זהו יום היסטורי לבריאות עמנו. אנו רוצים לוודא כי אנשים צעירים לעולם לא יתחילו לעשן. נהפוך לעבירה את המכירה או אספקת מוצרי טבק לעישון לדור חדש של צעירים. כאשר החוק יכנס לתוקף אנשים בני 14 לעולם לא יוכלו לרכוש מוצרי טבק בצורה חוקית”.

לפי הנתונים בניו זילנד, ישנה ירידה בשיעור המעשנים היומי עם 11.6% בשנת 2018 בהשוואה ל-18% עשור קודם לכן. נתוני העישון גבוהים יותר בקרב המאורים ובני איי האוקיינוס השקט, 29% ו-18% בהתאמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות