צעיפים לחורף – 6 סגנונות קשירה לגבר

הצעיף הוא פריט אופנתי קליל שמוסיף עוד קצת צבע ומגע יצירתי למראה הכללי, והכי טוב שאפשר לשחק איתו ולקבל כמה סוגים שונים של מראה • מומחי האופנה לגבר של יוסי בן נון - עם המדריך לשימוש בצעיפים
תוכן שיווקי
ה' טבת התשפ"ב / 09.12.2021 12:16

החורף הישראלי לא משתווה לאירופאי או הצפון אמריקאי, אבל הוא מספיק קר כדי שגם גברים יעטו על עצמם צעיף מדי פעם. זהו פריט אופנתי קליל שמוסיף עוד קצת צבע ומגע יצירתי למראה הכללי, והכי טוב שאפשר לשחק איתו ולקבל כמה סוגים שונים של מראה.

כדי שהטיפים שלנו יעבדו על הצד הטוב ביותר, רצוי להשתמש בצעיפים באורך של 178 עד 191 סנטימטר לכל היותר. אם הצעיף יהיה קצר יותר לא יישאר לכם מספיק בד כדי ליישם את הטיפים; אם הוא ארוך מדי “תיתקעו” עם עודף בד.

מומחי האופנה לגבר של יוסי בן נון עם המדריך לשימוש בצעיפים.

1. מעל הכתף

זו לא באמת קשירה של הצעיף, אלא פשוט השלכת רצועה אחת מעבר לגב – בעוד הרצועה השנייה נשארת בקדמת הגוף. מומלץ שהחלק שיושלך מאחור יהיה מעבר לכתף שמאל. זה נותן מראה קליל ונונשלנטי, ומעניק מראה מהודר במיוחד אם משתמשים בצעיף משי לאירועים. מצד שני זה מכסה היטב את הצוואר ותחתית הלסת, ומספק חום לימות החורף הקרים.

2. סביב החזה

גם זו אינה קשירה אמיתית, אבל היא יותר מהודקת בהשוואה לקודמת ויוצרת עוד שכבת בד מחממת על גבי החזה. מניחים את הצעיף סביב הצוואר כששתי הרצועות מונחות בקדמת הגוף; את הרצועה הקצרה יותר מצליבים באלכסון מעל החזה לכיוון הבטן, ואת הרצועה הארוכה יותר מסובבים פעם אחת סביב הצוואר – ואז מצליבים גם אותה על החזה לכיוון הנגדי. לאחר מכן ניתן ללבוש מעל את המעיל או המקטורן. לחילופין ניתן לעשות זאת כשהמעיל כבר עליכם, ואז תצטרכו לדחוף פנימה את רצועות הצעיף.

3. קשירת לולאה

קשירה זו ידועה בשם “לולאה אירופאית” או “קשר צרפתי”, והיא עוד סוג של “כאילו” קשירה בעולם הצעיפים. קשר הלולאה קל ופשוט ליישום, ומעניק מראה מכובד אך מספיק קליל ולא רשמי יתר על המידה. בנוסף יש בו אסימטריה קטנה שאנשים רבים אוהבים, במיוחד אלו שרוצים לשבור מסגרות קונבנציונליות. מומלץ לא להשתמש במזג אוויר קר מאוד, מכיוון שקשירה זו מכילה פתחים בצדדים. כמו כן צריך צעיף מאוד ארוך.

קפלו את הצעיף לשניים ומתחו אותו בין ידיכם – קצה אחת מולבש על כל היד בצורת לולאה רחבה, והקצה השני מוחזק בצורה מכווצת ביד השנייה. הניחו את הצעיף על העורף, ואת הקצה הצר יותר דחפו פנימה אל תוך הלולאה שנוצרה בקצה הרחב יותר. בסיום משכו את הקצה הצר החוצה עד שתיווצר מהצעיף מעין “עניבה” קצרה על החזה. אפשר להשאיר אותה בחוץ, או לדחוף אותה לתוך המעיל לקבל אפקט מחמם יותר.

4. לולאה סביב החזה

קשירה זו דומה לקשירת סביב החזה, אך קצת יותר מעוצבת ובעלת נפח תלת ממדי. מניחים את הצעיף על העורף, כאשר צד אחד קצר בשני שליש מהצד השני. מעבירים את הצד הארוך סביב הצוואר פעם אחת, ואז נישאר עם שני צדדים קצרים יותר, כאשר אחד מהם עדיין קצר מהשני. כעת נקשור קשר פשוט משני הקצוות ונישאר עם רצועה קצרה דמויית עניבה.

5. קשר מלא

סגנון זה מתאים יותר למי שרוצה לבלוט בקהל. מתחילים כמו בסגנון הקודם – שליש ושני שליש אורך סביב הצוואר. באמצעות הקצה הארוך יוצרים קשר רופף, הממוקם באמצע הדרך של הצד הארוך יותר בצעיף. לתוך הקשר שזה עתה יצרתם, דוחפים כעת את הקצה השני הקצר יותר, ומותחים עד שהקשר מתהדק סביב צווארכם. בסיום יישארו שני זנבות מקדימה וקשר בולט קרוב לצוואר, בדומה לעניבה. אפשר להשאיר את הזנבות בחוץ או לתחוב אותן מתחת למעיל, ואז לסדר את הקשר סביב הצוואר כך שיבלוט מעט קדימה והחוצה מעבר לפתח הווי של המעיל.

6. קשירת הרוזן

למעוניינים בצעיף שמקנה מראה מכובד ומהודר, קשירת הרוזן כשמה כן היא – מבוססת על שיטה בה השתמשו בני אצולה באירופה בימים עברו. הקשירה הזו נעשית בדיוק כמו הסוג בסעיף הקודם, אבל עם הבדל אחד בסיום. מתחילים עם הנחת הצעיף סביב הצוואר ביחס של שליש – שני שליש, ויצירת קשר בחלק הארוך יותר, אבל הפעם לא באמצע – אלא ברבע או שליש הדרך מלמטה.

לתוך הקשר תוחבים את הקצה הקצר יותר, ואז מותחים עד שהקשר עולה ומגיע לאזור הצוואר. את החלק הארוך יותר שנותר תוחבים מתחת ללולאת הצוואר, מוציאים החוצה ומכסים באמצעותו על כל הקשירה כך שהיא בלתי נראית. כאשר הצעיף נמצא מתחת למעיל, ניתן להתפיח את הקשר ולהבליט אותו מעט.

בהצלחה!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות