עוד עתירה נגד המסורת: דורשים הכנסת חמץ למחנות צה”ל בפסח

הפורום החילוני, עמותת חדו"ש, וקבוצת הורים עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר לחיילים חילונים ולא יהודים להכניס חמץ בפסח למחנות הצבאיים - כפי הנוהל שקבע בג"ץ בעתירה על בתי החולים
חרדים 10
ה' טבת התשפ"ב / 09.12.2021 11:53

‘הפורום החילוני’, עמותת חדו”ש ו-14 הורים לילדים המשרתים בצה”ל או עתידים להתגייס בקרוב, הגישו עתירה לבג”ץ בדרישה לתקן את פקודות הצבא כדי לאפשר לחיילים, קצינים ועובדי צה”ל שאינם שומרי כשרות להחזיק ולצרוך מזון שאינו כשר לפסח מחוץ למתחמים בהם מכין הצבא ומגיש מזון.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

העתירה הוגשה לאחר פניות של הארגונים לצה”ל, לפרקליטות ולשר הביטחון.

את העתירה הגישו עו”ד אורי רגב ועו”ד שגיא אגמון מעמותת חדו”ש, המייצגת את כל העותרים.

על פי העתירה “מדי שנה, עם התקרב חג הפסח, כחלק מהכשרת הבסיסים במחנות צה”ל – נדרשים חיילי צה”ל לחדול לחלוטין מהבאת מזון שהוא אינו כשר לפסח לבסיסים, וכמובן מצריכתו. נאסר על קבלת חבילות, גם אם אינן מכילות מזון כלל. הם נדרשים לאפשר חיפושים בכליהם ובחפציהם, תוך פגיעה בפרטיותם, לבל יימצא בהם בדל חמץ. ההגבלות למיניהן משתרעות מעבר לחג הפסח עצמו, ומתחילות שבוע ויותר קודם לכן, הכל לפי ציווייהם של מפקדי הבסיס והרבנות הצבאית”.

לפי העתירה, “מדובר בפגיעות חמורות בזכויותיהם של חיילי צה”ל – אשר רבים מהם אינם שומרים כשרות ואינם מעוניינים בה, וחלקם אף אינם יהודים”.

העתירה מסתמכת, בין השאר, על פסיקתו התקדימית של בג”צ בשנה שעברה, בעתירה שהוגשה על ידי ‘הפורום החילוני’, ובה נקבע כי אסור לבתי החולים לחפש בכליהם של מבקרים בפסח, כדי למנוע מהם הכנסת חמץ ואף לא למנוע מחולים ועובדים הרוצים בכך – לצרוך חמץ בפסח באופן פרטי.

העותרים דורשים מבג”ץ לחייב את צה”ל להתאים את פקודותיו בנושא שמירת הכשרות בפסח ולקבוע הסדר הולם ומידתי המבטיח את זכותם של החיילים שומרי הכשרות לצרוך מזון ללא חשש, אך גם להגן על זכותם של מי שאינם שומרים כשרות לקבל, להחזיק ולצרוך מזון שאינו כשר לפסח, באופן שאינו פוגע בזכויותיהם של שומרי הכשרות.

ד”ר רם פרומן, יו”ר הפורום החילוני: “בדיוק כמו שבג”צ ביטל את הנוהל האבסורדי שהיה קיים בבתי החולים, אנחנו מצפים שיעשה כך גם במחנות הצבא. עם כל הכבוד לשומרי הכשרות לא ייתכן שחיילות וחיילים חילונים ייענשו ויוגבלו בצורה לא סבירה בגלל מנהג דתי שהם אינם מקיימים. יש דרכים רבות לאפשר לחיילים חילוניים לצרוך אוכל פרטי בלי לפגוע בכשרות המטבחים וחדרי האוכל הצבאיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות