אחרי שש שנים: המשטרה פענחה רצח אכזרי של קשיש – בזכות גרב

הפרקליטות הגישה כתב אישום בגין רצח נגד אילן אפשטיין, תושב מעלות בן 31 • נאשם כי רצח את סמיון ויולין ז"ל, קשיש ממעלות, לאחר שפרץ לדירתו ונאבק עימו • זיהויו התאפשר בזכות טכנולוגיה חדשה לפענוח די.אן.איי - שהופק מהגרב ששכח הרוצח בזירה
חיים טוויל
ה' טבת התשפ"ב / 09.12.2021 11:12

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אילן אפשטיין, בן 31, תושב מעלות תרשיחא, בגין רצח סמיון ויאולין ז”ל  בן ה-90, בשנת 2015.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

בנוסף מייחס לו כתב האישום עבירות ניסיון שוד והתפרצות.

מכתב האישום שהגישה עו”ד לילך תמיר עולה, כי בין הנאשם למנוח הייתה היכרות מוקדמת, והנאשם אף נטל הלוואה מהמנוח בשנת 2013, אותה לא השיב.

לפני 6 שנים, החליט הנאשם לפרוץ לדירתו של המנוח ולשדוד אותו.

הנאשם הגיע אל הבניין בו ממוקמת הדירה, עטה על פניו מסכה, הסיר את נעליו והניח אותן סמוך לבניין כשהוא נותר בגרביו, על מנת שלא להרעיש בעת הפריצה.

הנאשם טיפס על חזית הבניין, נכנס דרך החלון הממוקם בסלון, והמנוח, אשר ישן אותה עת על ספה בסלון הדירה, התעורר למשמע רעשים והחל לצעוק. בשלב זה החליט הנאשם  להמית את המנוח.

הנאשם ניגש אל המנוח, וחנק אותו, והיכה אותו קשות בכל חלקי גופו.

כעבור זמן מה השתתק המנוח, והנאשם, שסבר כי המנוח מת, החל לחפש בדירה כסף וחפצי ערך. בשלב מסוים במהלך שהיית הנאשם בדירה, החל המנוח שוב לצעוק.

לשמע הצעקות הנאשם ניגש אל המנוח, חנק אותו והטיח את ראשו של המנוח ברצפה בעוצמה. הנאשם חדל ממעשיו רק כשהמנוח נדם, ואז חזר לחיפושיו ברחבי הדירה ומשלא מצא דבר ערך בדירה, יצא מהדירה, נטל את הנעליים שהותיר בחוץ וברח מהמקום.

במהלך התקיפה, אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה.

במהלך החקירה ולאורך השנים, ניסו החוקרים להפיק פרופיל די.אן.איי מהגרב, אך ללא הצלחה. בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות די.אן.איי, חוקרי משטרת ישראל חזרו ובחנו ראיות שתפסו בתיקים לא מפוענחים.

ואכן, בחינה מחודשת של הגרב שנמצאה בזירה אפשרה הפקת פרופיל אשר הוביל לאפשטיין, שהיה בן 25 בזמן הרצח.

חקירה סמויה נפתחה והחוקרים החלו לאסוף ראיות כנגד החשוד. עם ביסוס החשד, הוא נעצר ולאחר 50 יום של חקירה מאומצת נאספו ראיות נוספות שהביאו להגשת כתב אישום הבוקר על ידי פרקליטות חיפה בעבירת רצח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות