בגלל חנוכה? שיא של חודש וחצי במאומתים, זינוק במקדם ההדבקה

מקדם ההדבקה עלה ל-1.07 • 786 נשאים חדשים אומתו אתמול - המספר הגבוה ביותר מאז סוף חודש אוקטובר • גם אחוז הבדיקות החיוביות בעלייה • אבל מספר החולים קשה בירידה
תמי גיל
ד' טבת התשפ"ב / 08.12.2021 10:58

זינוק בגלל חנוכה? משרד הבריאות דיווח הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 786 מאומתים חדשים לקורונה – המספר הגבוה ביותר מאז סוף חודש אוקטובר, לפני כחודש וחצי.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

אחוז הבדיקות החיוביות היה 0.75% – הגבוה ביותר בשבועיים האחרונים.

מקדם ההדבקה ממשיך במגמת העלייה ועלה מ-1.02 ל-1.07.

בישראל יש 5,981 חולי קורונה פעילים.

מספר החולים הקשים ירד ועומד על 102, כאשר 59 מתוכם מונשמים.

מספר הנפטרים מאז פרוץ עומד על 8,210 – ומתקרב ל-2,000 מאז הגל הרביעי.

נכון להיום, בישראל זוהו 21 מאומתים לווריאנט האומיקרון, 16 מהם שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת ואיחוד האמירויות וחמישה אומתו לאחר מגע עם שבים מדרום אפריקה וארה”ב.

מתוך אותם 21 מאומתים, שמונה אינם מוגנים – לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון – ו-13 מוגנים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מחקר ראשוני שפורסם הבוקר מצביע על כך שחיסון פייזר נגד קורונה מגן פי 41 פחות מפני הדבקה בזן האומיקרון.

עם זאת, נמצא כי “חסינות משמעותית” נשמרת אצל מי שנדבק בעבר וגם חוסן וכן אצל מי שקיבל מנת דחף.

יצוין, כי המחקר של המכון הדרום אפריקני למחקרי בריאות בדרבן, נערך בקרב 12 משתתפים בלבד – שישה מחוסנים ושישה שנדבקו וגם התחסנו.

חוקר בכיר בצוות המחקר של המכון בדרום אפריקה, פרופ’ אלכס בסיגל, הוסיף ואמר כי מנת הדחף, כלומר החיסון השלישי, מסוגלת להגביר מאוד את ההגנה מפני הזן החדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות