הממשלה הציגה לבג”ץ עמדתה על ‘מתווה הכותל’ – וביקשה עוד ארכה

לפי תשובת המדינה לבג"ץ, נפתלי בנט הנחה לקדם את הכשרת הרחבה הדרומית - וגם הרחוב ההרודיאני יהיה חלק מהרחבה • הכניסה אליה תהיה דרכו ולא דרך הרחבה הצפונית
חרדים 10
ד' טבת התשפ"ב / 08.12.2021 00:58

סאגת ‘מתווה הכותל’:  אחרי אין ספר דחיות, השיבה היום (שלישי) המדינה לבג”ץ מהי עמדתה בנוגע למתווה הכותל.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

לפי דיווח בערץ 14, ‏בתשובתה ציינה המדינה כי ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה לקדם את הכשרת הרחבה הדרומית.

בנוסף, הרחוב ההרודיאני יהיה חלק מהרחבה, והכניסה אליה תהיה דרכו ולא דרך הרחבה הצפונית.

‏המדינה אף ציינה כי היא פועלת להסרת “מפריעים” לתפילה ברחבה, כדוגמת מחיצות.

עם זאת המדינה ממשיכה לנסות ‘למרוח זמן’. שכן, בתשובתה ציינה כי העבודות ממשיכות, ולמעלה מזאת – עדיין לא התקבלו כל אישורי הבנייה. לכן, המדינה ביקשה ארכה נוספת של חצי שנה.

יצוין, כי מוקדם יותר היום נפגש מזכיר הממשלה שלום שלמה עם נציגי הרפורמים, הקונסרבטיבים וקבוצת ‘נשות הכותל’.

בתום הפגישה נמסר מטעם ‘נשות הכותל’: “אנחנו מודות למזכיר הממשלה על הפגישה החשובה, שמעידה על רצונה וכוונתה של הממשלה לקדם את מתווה הכותל ולהביא לשינוי ההיסטורי בכותל. יצאנו אופטימיות מהפגישה.

“זו שעה היסטורית עבור ממשלת ישראל ליישם את מתווה הכותל ולהביא לשלום במקום ואנו תקווה כי ממשלת ישראל אכן תפעל בהקדם האפשרי ליישומו המלא של המתווה. נשות הכותל ימשיכו להיאבק על יישומו המלא של מתווה הכותל ועד ליישומו המלא נמשיך להתפלל כדרכנו בעזרת הנשים בכותל המערבי ולהשמיע במקום קול נשי”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, אמר  בתגובה לפגישה: “מזכיר הממשלה שלום שלמה עושה דברו של נפתלי בנט, שניהם פוגעים ללא הפסקה בכל הנושאים היהודיים של מדינת ישראל.

“פגישתו של שלמה עם הרפורמים והקונסרבטיבים שנועצים סכין בתורה הקדושה לא מפתיעה אותי, ‘זה דרכו כסל למו’ מאז ומתמיד בתפקידיו השונים, הגלויים והנסתרים, שמתאים כאמור למפעילו נפתלי בנט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות