מנדלבליט: ניצלנו בחסדי שמיים • נתניהו: אמירות משיחיות של פקיד

תמלילי שיחות סגורות של היועץ אביחי מנדלבליט חושפים דברים קשרים שאמר על התנהלות ראש הממשלה לשעבר: "מצאנו את עצמנו במלחמה על ה-DNA של העם היהודי והמדינה" • תכנן להשתלט על מוקדי הכוח ברשות השופטת • מקורבי נתניהו: פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 21:28

תמלילי שיחות סגורות שקיים אביחי מנדלבליט על  כתבי האישום נגד בנימין נתניהו חושפים דברים קשים שאמר היועץ המשפטי לממשלה על ראש הממשלה לשעבר.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

בתמלילים, שהובאו ב’מהדורה המרכזית’ בחדשות 12, נאמר בין היתר: “נתניהו סיכן את הדמוקרטיה, ניצלנו בחסדי שמיים”.

מנדלבליט, שהרשה לעצמו לדבר בחופשיות –  צוטט: “גדלתי על תורת ז’בוטינסקי. הדרך הזאת מתחילה בחירות האישית והשלטון נועד לשרת את היחיד. אני חושב שמי שהנהיג את המדינה לאחרונה הבין את זה לא פחות טוב – אבל ראיתי התגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה. מבחוץ זה נראה דמוקרטיה כמו פולין והונגריה”.

מנדלבליט טען עוד כי נתניהו תכנן להשתלט על מוקדי הכוח ברשות השופטת. כלומר, למנות שופטים עליונים. “אם יהיו שופטים של בית המשפט העליון משלנו… תביאו שמרנים, רפורמטורים, אבל אי אפשר להביא שופטים שישמרו עליי (על נתניהו) שידאגו לי (לנתניהו) ותביא פרקליט כזה ויועץ משפטי כזה ומשנים ליועץ כאלה, ומפכ”ל משלנו וכן הלאה. כל המקומות האלה – זה פשוט יכול לפורר אותנו מבפנים”.

בהתייחס לכתבי האישום נגד נתניהו אמר: “זו החלטה שהיה לי קשה איתה. מודה, היה לי קשה.  גם אחרי זה לא האמנתי שזה ילך למקומות האלה, בלי לשים לב פתאום מצאנו את עצמנו במלחמה על הלגיטימיות של היועץ המשפטי לממשלה, על ה-DNA של העם היהודי ומדינת ישראל תקופה המודרנית. זה, אני חושב, בסוף זה הסיפור. לקח לי זמן להבין את הסיפור”.

מנדלבליט:  “אחת המסקנות שלי, המטרידות מאוד מהאירוע הזה שאני חושב שיצאנו מזה. אבל באמת הרבה חסדי שמיים, אני באמת חושב ככה. הוא שומר על העם שלנו, ככה אני חושב, ממש. לא יודע איך זה היה נגמר, אני לא הייתי שותק, בית המשפט העליון בטח לא היה שותק”.

נוכח בשיחה אמר: “חסדי שמים הצילו אותנו מביבי?”

מנדלבליט השיב: “היה מצב שבו כדי לא להגיע למצב שעומד לדין משנה הכול מקצה לקצה (נתניהו) מביא מישהו שיגיד שהתיק מתפורר, קורס ואין כלום. לא חלמתי שנגיע למקום הזה, צריך לדאוג גם לעתיד כי זה יכול לחזור על עצמו. אין ערובה לדמוקרטיה, זה הלקח שלי מהסיפור הזה”.

תגובת מקורבי נתניהו: “אלה אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם, לא פחות. מנדלבליט מעיד על עצמו שהוא בא להפיל את ראש הממשלה נתניהו ומאשר בקולו את דבריו של עד המדינה חפץ שהעיד היום שתיק 4000 הוא תיק פוליטי הזוי שלא היה בא לעולם אלמלא ראש הממשלה היה נתניהו. כדאי להזכיר למנדלבליט שבדמוקרטיה העם בוחר את מנהיגיו ולא היועץ המשפטי לממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות