המרגל בבית של גנץ • הערה לשני מנהלים בשב”כ: “תקלה מקצועית”

ועדת הבדיקה שמינה ראש השב"כ לבחון את העסקת החשוד בריגול בביתו של שר הביטחון הגישה את מסקנותיה • ראש השב"כ: "פעולת הסיכול המקצועית אפשרה לאתר באופן מידי ולעצור את החשוד תוך 48 שעות"
חיים טוויל
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 19:44

ועדת הבדיקה שמינה ראש השב”כ רונן בר, לחקירת העסקת עומרי גורן, החשוד בריגול בביתו של שר הביטחון – הגישה היום (שלישי)  את מסקנותיה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

בשבועות האחרונים בוצעו בשב”כ תחקירים רבים אשר עסקו בכשל הספציפי וכן בתהליכים רחבים יותר בתחום אבטחת האישים. הוועדה כללה שלושה בכירי שב”כ בדימוס – שני ראשי אגפים לשעבר וראש חטיבה לשעבר מתחום האבטחה וההתאמה הביטחונית.

בממצאים ובמסקנות ועדת הבדיקה החיצונית הוגדר המחדל “תקלה מקצועית”. בעקבותיו, קבע ראש השב”כ, כי תינתן הערה פיקודית לשני מנהלים באגף הביטחון של שב”כ.

עיקרי הממצאים הניתנים לפרסום:

• התגלו כשלים מקצועיים בהליך האבחון הביטחוני של עומרי גורן, זאת בשל פערים מקצועיים ופערים בתהליכי העבודה. כמו כן, התגלו ליקויים בתהליכי הבקרה שאמורים היו לאתר את הטעות לאחר מעשה.

• ישנו פער בתהליך העבודה המסנכרן דרך קבע את כלל הגורמים העוסקים באבטחת השר וסביבתו – יחידת האבחון ויחידת האבטחה בשב”כ והממונים על האבטחה מטעם משרד רה”מ ומשרד הביטחון.

• במסגרת הפקת לקחים מיידית ובהנחיית ראש השירות, בוצעה בדיקת רוחב מול כלל האישים המאובטחים. הוחמרו נהלי הבדיקה והאבחון של המעגלים הקרובים לאישים המאובטחים. בנוסף, חודדו ורועננו הממשקים ותחומי האחריות שבין היחידה לאבטחת אישים לבין הקב”טים במשרדי הממשלה שאחראים על בתי האישים.

•  ראש השב”ב קבע כי לשני מנהלים באגף האבטחה של הארגון תינתן הערה פיקודית. כמו כן, הנחה בר להוסיף שכבות הגנה מודיעיניות ומבצעיות במעטפת האבטחתית של האישים המאובטחים על ידי השירות. כמו כן, שונו תהליכי עבודה ונוספו גורמי בקרה על תהליך האבחון הביטחוני של בעלי מקצוע ואחרים הנמצאים בסביבת האישים.

לצד הכשל במניעת העסקתו של עומרי גורן בבית השר, ראש השירות ציין לשבח את פעולת הסיכול המקצועית והמהירה שאפשרה לאתר באופן מידי ולעצור את החשוד תוך 48 שעות מרגע יצירת הקשר עם הגורם העוין.

עמרי גורן, בן 37, שעבד בביתו של השר גנץ ושהוגש נגדו כתב אישום חמור בגין ריגול, מואשם כי איתר כתובת של נציג קבוצת ההאקרים Black Shadow  – המזוהה עם איראן, באמצעות אפליקציית טלגרם, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות.

הוא הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו “תולעת מחשב”, אותה ישתול במחשבו של השר.

גורן התכוון לבקש מקבוצת ההאקרים 7000 דולר בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות