כתב ‘הארץ’ נאזק “כי הפריע לשוטר” • מועצת העיתונות פרסמה מחאה

השוטרים אזקו את איש התקשורת גידי וייץ בידיו וברגליו והובילו אותו לתחנה, גם לאחר שהזדהה בפניהם כמה פעמים כעיתונאי • מועצת העיתונות: "יש חובה לראות בעיתונאי שליח ציבור ולא לפעול כלפיו בדרך בה נוהגים בעבריין"
אבי כץ
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 19:30

שוטרים עצרו אמש (שני) את כתב ‘הארץ’ גידי וייץ בטענה כי “הפריע להם במילוי תפקידם”.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

השוטרים אזקו את וייץ בידיו וברגליו והובילו אותו לתחנת משטרת לב תל אביב, גם לאחר שהזדהה בפניהם כמה פעמים כעיתונאי.

התקרית התרחשה כאשר וייץ הבחין בשני שוטרים כשהם מתשאלים פועל באתר בנייה במרכז תל אביב. כששאל לפשר מעשיהם והזדהה כעיתונאי, צעק עליו אחד השוטרים, ואמר לו להסתלק.

לפי דיווח ב’הארץ’, וייץ סירב להתפנות והתעקש שוב שזהו תפקידו העיתונאי. בעקבות כך עצר אותו אחד השוטרים בכוח, הכניס אותו לניידת כשהוא אזוק בידיו וברגליו, ומכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו. בתחנת המשטרה נעשה בווייץ חיפוש גופני, כיסיו רוקנו ושרוכי נעליו הוסרו.

רק זמן קצר לפני שהוכנס לתא המעצר, הורה מפקד התחנה לשחררו.

במשטרה הגיבו: “הטענה לפיה הזדהה בפני השוטרים כעיתונאי טרם מעצרו תיבדק על ידי הגורמים הרלוונטיים”.

מועצת העיתונות פרסמה הודעה בה היא “מוחה על מעצרו של כתב הארץ, על אף שהזדהה כעיתונאי בעת שניסה לברר עם שוטרים מידע על חקירה של שוהים בלתי חוקיים לכאורה בנסיבות לא ברורות – חקירה שבצעה המשטרה בשטח שבו שהה העיתונאי. יצוין, כי העיתונאי לאחר שהובא לתחנת המשטרה – שוחרר”.

במועצת העיתונות הוסיפו: “בהקשר זה עלינו להעיר כי גם אם אין לשוטרים בשטח יכולת או סמכות לשתף במידע ולו גם מידע ראשוני – עדיין אין מקום וצורך לאזוק ולעצור עיתונאי ולהעבירו לתחנת משטרה וזאת לאחר שהזדהה. אין להגדיר את ניסיונו לדעת ולברר מה אכן קורה כהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

“אנו מצפים ממשטרת ישראל להטמיע בהנחיות, בהכשרה ובתדרוכים של שוטרים נוהלים המכבדים את השליחות העיתונאית. בנסיבות המקרה יתכן ואפשר היה להפנות לדובר – אך יש חובה לראות בעיתונאי שליח ציבור ולא לפעול כלפיו בדרך בה נוהגים בעבריין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות