השר כהנא: ‘רוצחים? יותר מסוכנים מהאירנים? דרעי וגפני, אתם בסדר?’

השר לשירותי דת מגיב לאריה דרעי ומשה גפני: "על איזה חורבן אתם מדברים? ממתי בכלל אכפת לכם מחורבן?" • "הבוחרים שלכם אנשים חכמים ונבונים. אתם באמת חושבים שאם תגידו שאנחנו זורקים את כל התפילין, הם ישתכנעו שזה מה שאנחנו רוצים לעשות?"
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 15:26

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב בצהרים (שלישי) לדברים שאמרו אמש חברי הכנסת אריה דרעי ומשה גפני, במהלך הישיבה המשותפת של סיעות יהדות התורה וש”ס.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

“גפני ודרעי, הזהרו בדבריכם”, הגיב כהנא. “מישהו עלול לשמוע את הדיבורים שלכם ולקחת אותם ברצינות”.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק האישי שלו – כתב השר:

“רוצחים? יותר מסוכנים מהגרעין האיראני? דרעי וגפני, אתם בסדר?

שמעתי את דבריהם של ח״כ דרעי שטען שאנחנו רוצחים ויותר מסוכנים מהגרעין האיראני ושאנו “רוצים לזרוק את כל התפילין, הציצית ולשרוף את השבת”. שמעתי גם את ח”כ גפני שאמר “לא לחשוש לעשות את הדברים הכי קשים.. צריכים להלחם בכל הכוח, להוריד כפפות. זה מלחמה בין חיים ומוות היהודיים”.

אתם בסדר? מה קרה? על איזה חורבן אתם מדברים? ממתי בכלל אכפת לכם מחורבן?

כשהממשלה גירשה כ-10,000 יהודים והחריבה חבל ארץ שלם ח”כ גפני הצביע בעד התקציב ואפשר לממשלה לבצע את תוכנית הגירוש שלה. כשיצחק רבין הביא את הסכמי אוסלו הנוראיים ח”כ דרעי וש”ס לא נלחמו נגדם ואפילו לא הצביעו נגדם.

מותר לכם לחשוב שאנחנו טועים. אסור לכם לאבד קשר עם המציאות.

אם כל כך אכפת לכם ממצב הכשרות, למה לא עשיתם דבר למען הכשרות, למרות שידעתם היטב את המצב הירוד של הכשרות. אם אתם מוטרדים מהתבוללות למה לא עשיתם כלום בעניין 450,000 זרע ישראל שנמצאים כאן. אם זה באמת חשוב לכם, למה ח”כ דרעי, כשר הפנים, לא ביטל את סעיף הנין שמאפשר להעלות ארצה נינים ליהודים כשהדבר היה בסמכותו עד לפני חצי שנה?

הבוחרים שלכם אנשים חכמים ונבונים. אתם באמת חושבים שאם תקראו לנו רוצחים זה ישכנע אותם שחורבן הבית הגיע? שאם תגידו להם שאנחנו זורקים את כל התפילין, הם ישתכנעו שזה מה שאנחנו רוצים לעשות?

לפני שנה פנה ח”כ דרעי במכתב נרגש לראש השב”כ והזהיר אותו בעקבות ההסתה משמאל: “בשבועות האחרונים אנו עדים להסתה מסוכנת וחסרת גבולות… כמי שהיה חבר בממשלתו של יצחק רבין איני יכול לעמוד מנגד מול המראות הקשים של ההסתה והקריאה לפגיעה… לא נוכל לומר שוב ידינו לא שפכו את הדם הזה… הסתה לאלימות שיסוי וביזוי היא חציית קו אדום”.

אני תוהה מה השר דרעי היה אומר על ח”כ דרעי שקרא לנו רוצחים?

חברי הכנסת גפני ודרעי תקשיבו לדבריו של מי שהיה חבר בממשלת רבין. הזהרו בדבריכם. מישהו עלול לשמוע את הדיבורים שלכם ולקחת אותם ברצינות”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברי הכנסת החרדים חושבים שהקהל שלנו מטומטם
    07/12/2021 15:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ושאם יקראו לחברי הכנסת הדתיים לאומיים “רודפים” ו”שונאי דת” ו”מתייונים” אז הציבור שלנו יוסת כמו עדר. אז אנחנו לא בכיס שלכם ויודעים שמדובר באנשים יראי שמים לא פחות ממכם שאכפת להם מקדשי ישראל ויהדות ושיש להם אומנם מחלוקת חריפה איתנו ..אבל מכאן ועד זעקות געוואלד ושבר ושונאי ישאל המרחק רב…תפסיקו להתבכיין ותתחילו לעבוד.. מאז שהממשלה הטובה הזו נבחרה אינכם מפסיקים לפעור פיכם ולהתבכיין…כולנו מבינים זאת..לקחו לכם את מנעמי השלטון וזה אכן כואב אבל לא מתיר לשפוך דמיו של הזול. גורו לכם מיום הדין ומיום התוכחה.

    • משה   08/12/2021 10:57

      ודאי שבציונות הדתית יש יראי שמים, אבל לא במפלגת ימינה שמשליטים אג’נדה רפורמית למרות ההתנגדות של הרבנות הראשית וכל גדולי ישראל ומסתמכים על הליצנים של צוהר.
      אלה יראי שמים????

  2. מוחה
    07/12/2021 17:58
    טיבי
  3. כהנא תתבייש לך!!! נותנים לך מחמאות ואתה עוד מתלונן?!!!

  4. כן תתעורר מר כהנא
    07/12/2021 22:41
    קובי
  5. ביהדות שמד רוחני חמור יותר משמד גופני תלמד מה הבדל בין חנוכה לפורים …..

  6. צודקים
    08/12/2021 01:08
    איציק
  7. כהנא הכשרות הגיור הנישואין ומה שאתם עושים בכל נושא הדת של עם ישראל באמת יותר גרוע מהנשק באיראן
    האירנים רוצים להשמיד ולפחות מודים בזה אתם משמידים את היהדות ולא מודים בזה

  8. כולם רק חושבים על כסף ועל כסף ועל כבוד,,
    08/12/2021 02:36
    י.ד
  9. כולם צרכים לחזור בתשובה החרדים לחזור בתשובה על שנאת חינם, ועל רדיפת הכבוד,, והחילונים על שמירת שבת כשרות טהרה ,,

  10. גדול המחטיאו יותר מההורגו
    08/12/2021 10:58
    אודי
  11. רכן השברים שכהנא עושה חמורים יותר מהאיום האירני