אחרי 14 שנה: השר כהנא הדיח את הממונה על המועצה הדתית בבירה

השר מתן כהנא הודיע לממונה על המועצה הדתית בירושלים, הרב יהושע ישי, כי כהונתו תסתיים בחודש הבא - לפי המלצה של ועדה של המשרד לשירותי דת • מקלב נזעק: "הדורסנות ופוליטיזציה לא יודעים גבולות. אנשי מקצוע הם יעד לפיטורין בכדי לאפשר ולבצע מנויים פוליטיים ואישיים"
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 14:55

אחרי 14 שנים בתפקיד: השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע היום (שלישי) לממונה על המועצה הדתית בירושלים, הרב יהושע ישי, כי עבודתו תסתיים ב-19 בינואר 2022.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

ועדה של המשרד לשירותי דת המליצה לסיים את כהונתו של ישי עד ינואר 2021, בעקבות ביקורות על התנהלותו של הממונה.

השר הקודם לשירותי דת יעקב אביטן סירב לחתום על מסמך ההדחה.

כעת קיבל כהנא את המלצת הוועדה והחליט לסיים את כהונתו.

“איננו מקלים ראש בתרומתך למועצה הדתית בהיבט הכלכלי”, כתב השר לישי. “אין חולק שמהלכים שנעשו בראשותך, הביאו את המועצה הדתית למצב של איזון תקציבי, וכי מצבה הכלכלי של המועצה הדתית כיום מבחינה זו שונה לעין ערוך מהמצב אליו נקלעה בעבר בטרם נכנסת לתפקידך.

“יחד עם זאת, הממצאים שעלו בדוחות אינם עולים בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות המצופות ממי שמשמש בתפקיד ציבורי ולצד תיקון ליקויים אליהם הנך מתייחס במכתבך, ישנם מקרים אחרים, מקבילים, שמצביעים לכאורה על המשך דפוס התנהלות שאיננה תואמת הנורמות המצופות, כדוגמת התלונות שהתקבלו על פרסום מכרזים לתפקידים שונים במועצות הדתיות”.

השר הסביר: “מקובלת עלי העמדה שדווקא בעיר ירושלים, מצופה שיו”ר ועדה ממונה, אשר מונה על רקע נסיבות מיוחדות הקבועות בחוק, ישמש בהתנהלותו דוגמא אישית לאחרים משל קיימת עליו חובת זהירות ואחריות מוגברת. מנגד, התנהלות שנתפסת בעיני הציבור כחריגה, משיאה את התוצאה ההפוכה ובסופו שלי יום פוגעת בתדמית שירותי הדת הניתנים לציבור”.

ח”כ אורי מקלב הגיב על הודעת השר כהנא על סיום כהונתו של הרב יהושע ישי: “הדורסנות ופוליטיזציה של השר כהנא לא יודעים גבולות, גם כאשר מדובר באנשי מקצוע שהוכיחו מקצוענות וניסיון רב. הם יעד לפיטורין בכדי לאפשר ולבצע מנויים פוליטיים ואישיים. זהו עוד צעד בהרס שירותי הדת הכשרות והגיור בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות