‘ניפגש פה בעוד שנה’: ליברמן חושף מה הסוד לתפקוד של הקואליציה

שר האוצר סיפר בפסגת העסקים של מעריב ואתר וואלה איך מתחזקים ממשלה מורכבת ומשוכנע שהיא תחזיק מעמד • "מה שמעניין את האזרחי הישראלי זה קודם כל יוקר המחיה ומחירי הדיור"
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 13:40

שר האוצר אביגדור ליברמן התארח הבוקר (שלישי) בפסגת העסקים של מעריב ואתר וואלה, ושוחח עם אנה ברסקי מחירי הדיור הגבוהים, יוקר המחיה – ותיחזוק הקואליציה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

“נצטרך לבחון את עצמנו בסוף 2022, גם בנושא יוקר המחיה וגם בנושא מחירי הדיור. אם התכנית, כפי שהצגנו אותה, תעבוד, אז מצבנו טוב”, אמר שר האוצר. “כשאנחנו מתחילים בכל שישי ב-7 בבוקר ישיבת הנהלה, אנחנו מתחילים עם שלושת הנושאים האלה – מה נעשה ביוקר המחיה, בתחום התשתיות ובמחירי הדיור. יש באמת עבודה שיטתית, מסודרת, יש עבודת מטה. מניח שנראה את התוצאות בסוף 2022”.

שר האוצר התבקש לתת טיפ איך להעביר תקציב ולהישאר בחיים: “טוב שאנחנו מתחילים את 2022 כשהתקציב מאחורינו. הוא בנוי מראש על הצמיחה. כשנכנסתי לתפקיד שר האוצר, ידעתי שיבואו מפלגות שירצו עוד ועוד. הגענו לצמיחה מעל 7%, וזה מדבר בעד עצמו. הסוד להעברת התקציב? צריך לדעת היטב מי הפרטנרים שלך ומה סדר העדיפויות שלהם. צריך לנסות כמה שיותר להתאים את סדר העדיפויות הלאומי ולהתאים אותו.

“ברגע שעשינו ישיבה עם ראשי המפלגות ושאלנו מה הכי חשוב להם, ניסינו ללכת על מה שהכי חשוב להם תוך התאמה למערכת האינטרסים של ישראל, והיינו נוקשים יותר בנושאים האחרים.

“לכל אחד יש חיבה למשהו. ברגע שאתה יודע לקלוע מה כל אחד הכי רוצה, אתה יכול לקבל ממנו ויתורים בנושאים האחרים. קואליציה כה מורכבת מחייבת גם המון תחזוקה, מפגשים עם ראשי מפלגות וסיעות ועם הח”כים. אני חושב שסך הכל עשינו עבודה טובה פה כמשרד, מבחינת קביעת סדר העדיפויות והשינויים המבניים, ואנחנו יוצאים לדרך”.

איך מתחזקים קואליציה מורכבת?

ליברמן: “היא יכולה לתפקד ברגע שמתמקדים בחמישה נושאים שהם הקונצנזוס הלאומי הרחב – יוקר המחיה, מחירי הדיור, מאבק בפשיעה, שדרוג שירותי רפואה והפקקים בכבישים. כל עוד אנחנו נישאר כקואליציה בין אותן חמש הנקודות אפשר להתקדם. מה שמעניין את האזרחי הישראלי זה קודם כל יוקר המחיה ומחירי הדיור”.

ליברמן נשאל האם הקואליציה תחזיק מעמד – והשיב: “אין ספק. ניפגש פה בעוד שנה, ונהיה באותה קואליציה עם אותם תפקידים ואותם שרים. המבחן הגדול של הקואליציה יהיה בסוף השנה עם תקציב 2023-4. נתחיל בדיוני התקציב מיד לאחר פסח, ולקראת ראש השנה נביא את זה לאישור הממשלה. עד נובמבר נסיים את כל החקיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות