ארבל ליועמ”ש: תחקור מי שילם ליועץ הפוליטי – בנט או ימינה?

ח"כ משה ארבל מש"ס פנה אל היועץ המשפטי ומבקר המדינה בדרישה לבחון את חוקיות ההסכם הסודי שחתם בנט עם היועץ הפוליטי אודי רייטר • "אם בנט שילם מכספו האישי זו תרומה בלתי חוקית ובלתי מדווחת שלו ל'ימינה', ואם 'ימינה' שילמה את הפיצוי - אז ההסכם לא יכול להישאר חסוי"
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ב / 07.12.2021 11:21

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס פנה הבוקר (שלישי) אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה שיבחנו את חוקיות ההסכם שחתם ראש הממשלה נפתלי בנט עם היועץ הפוליטי אודי רייטר.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

אתמול פורסם כי בין בנט לרייטר נחתם הסכם פשרה, לפיו ראש הממשלה יפצה את רייטר על שהשתמש בתוכניות שלו, בסכום שיישאר חסוי בין הצדדים – ולא יהיו ליועץ עוד טענות כלפי בנט.

בפנייתו טוען ח”כ ארבל, תחת הכותרת “מתן פיצוי כספי על ייעוץ פוליטי בניגוד לחוק מימון מפלגות” – כי יש חשד לעבירה על החוק: “ככל והפרסומים נכונים וחה”כ בנט שילם למר רייטר מכספו האישי בעבור ייעוץ שהעניק רייטר למפלגת ‘ימינה’, הרי שמדובר לכאורה בתרומה בלתי חוקית ובלתי מדווחת של חה”כ בנט ל’ימינה’ –  שהרי נכנס בנעליה ושילם על חוב שהיה על המפלגה לשלם”.

ארבל מוסיף: “לחילופין, אם ‘ימינה’ שילמה ליועץ הרי שעליה לדווח על כך כמקובל ואין המפלגה יכולה להסתיר את הוצאותיה תחת הסכם סודי תהא הסיבה אשר תהא”.

הח”כ מש”ס ממשיך: “אבקש שתבחנו את העניין ואת הצורך להעמיק חקר בנסיבות הפיצוי למר רייטר והאם הפיצוי ניתן כדין, בהתאם לחוקי הבחירות ומימון המפלגות ובצורה שקופה וראויה”.

אודי רייטר שוחח הבוקר עם יקי אדמקר וישראל כהן בקול ברמה – ואמר: “אני מרוצה מהסיכום על הפיצוי הכספי. עבדתי מאד קשה בקמפיין והתוצאה בסופו של דבר היא שבנט ראש ממשלה אפילו שלנתניהו היה את החיסונים”.

אדמקר: 350,000 שקל, זה הפיצוי?

רייטר: “הסכום הוא חסוי”.

כפי דווח אמש, בתום משא ומתן ממושך בין פרקליטיהם של השניים – עורך דינו של רייטר, מיכאל דבורין, לבין עורכי דינו של בנט, עמיחי ויינברגר וד”ר סער פאוקר – הוחלט להגיע להסכמות מחוץ לבית המשפט. לבקשת ראש הממשלה, סכום הפיצוי ופרטים נוספים מההסכם יישארו חסויים.

לטענת רייטר, בנט העתיק ממנו רעיונות במהלך הקמפיין בלי לתת קרדיט או לשלם לו.

בין הרעיונות שנלקחו: ‘תוכנית סינגפור’, שהייתה חלק מרכזי במסע הבחירות של ימינה, ו’טבעת סטרילית’, שכונתה על ידי בנט “ישראל נקייה מקורונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות