ישראל לארה”ב: נעשה הכול שתוכנית הבנייה בעטרות לא תאושר

לקראת ההחלטה לעכב את בניית שכונה חרדית בעטרות, בישראל העבירו מסר למשרד החוץ האמריקני: התוכנית לא תקודם • לדיון שהתקיים היום בוועדה המחוזית, הגיעו הנציגים של משרדי הבריאות והגנת הסביבה עם עמדה אחידה נגד: לדחות את התוכנית בשל סכנה סביבתית ובריאותית
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ב / 06.12.2021 22:18

התקפלות: מספר ימים לפני ההחלטה לעכב את אישורי בניית השכונה המתוכננת בעטרות בירושלים, בישראל העבירו מסר למשרד החוץ של ארצות הברית כדי להרגיע.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

לפי דיווח של סולימאן מסוודה הערב (שני) ב’כאן חדשות’ – גורמים בירושלים אמרו לוושינגטון: “נעשה הכול כדי שהתוכנית לא תאושר”.

“מסר ההרגעה” הגיע לאחר שביום חמישי אמר אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה”ב, לנפתלי בנט בשיחת הטלפון – שלא לקדם את תכנית הבנייה החדשה בעטרות.

אל הדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שהתקיים היום הגיעו הנציגים של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה – שני משרדים שמוחזקים בידי שרים ממרצ – עם עמדה אחידה כי יש לדחות את התוכנית, בשל סכנה סביבתית ובריאותית מכיוון שהשכונה תיבנה ליד אזור תעשייה.

משמעות ההחלטה: הדיונים בתוכנית יידחו בשנה לפחות.

מהוועדה נמסר מוקדם יותר היום: “לאחר בחינת מסמכי התוכנית ושמיעת נציגי מגישי התוכנית והמלצות הוועדה המקומית, הוועדה התרשמה כי התוכנית מציעה ניצול ראוי של עתודות הקרקע שלא נוצלה עד היום, באמצעות תכנון הכולל עירוב שימושים ושלד ציבורי, תוך מתן מענה לצרכים פרוגרמתיים ותחבורתיים.

“לאחר שמיעת עמדת נציג המשרד להגנת הסביבה, הוועדה קובעת כי יש להכין תסקיר השפעה על הסביבה בעניינה של התוכנית כמקובל. בנוסף, הוועדה פונה לנציג המשרד להגנת הסביבה ומבקשת כי תוכן על ידו הצעה להנחיות לתסקיר השפעה של הסביבה בהתאם למועדים הקבועים בתקנות”.

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום לקידום תוכנית הבנייה בעטרות ואמר: “את המדיניות של ממשלת ישראל לגבי הבנייה תקבע ממשלת ישראל. נטפל בזה כמו שאנחנו מטפלים בכל נושא אחר, כולנו ביחד ובקונצנזוס מלא. זה יטופל ברמת מדינה. זה תהליך, נדאג לכך שזה לא יהפוך לעימות עם הממשל האמריקני”.

גם יו”ר ישראל ביתנו, השר  אביגדור ליברמן, התייחס לנושא: “עטרות היא חלק אינטגרלי מהשטח המוניציפלי של ירושלים. ההנחיות הן של היועמ”ש ואסור להתערב בהליך התכנון והבנייה, ואנחנו פועלים בהתאם לחוק. גם הממשל האמריקאי מבין שהכול מתנהל בהתאם לחוק. אני לא חושב שהדרג הפוליטי יכול להתערב בהליך כזה, כמו שאף אחד לא מצפה שהממשל באמריקה יתערב בהליך חוקתי בארה”ב”.

לפני שבועיים אושרה בוועדה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים הקמת שכונה חרדית חדשה, שתכלול 5,000 יח”ד, שעל פי התכנית תוקם על שדה התעופה הנטוש בעטרות, בשטח בגודל 1,243 דונם. לצד הדירות הוקצו שטחים למסחר, מלונאות ומבני ציבור.

אלא שכאמור, ממשלת ישראל תוקעת מקלות בגלגלי התכנית – והיא הוקפאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות