הפרד ומשול? ליברמן בוחן מתווה מעונות-יום רק לאברכים דת”לים

שר האוצר בישיבת סיעתו: "אני חושב שדינם של משרתים בצה"ל אחר. אני חושב שצריך לפחות לבחון את זה" • על התיק של דרעי: "אני מניח שמנדלבליט ינסה לנקות את השולחן לפני שהוא עוזב"
אריה ריבקינד
ב' טבת התשפ"ב / 06.12.2021 17:09

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו התייחס היום (שני) השר אביגדור ליברמן לחוק הגיור, יוקר המחיה – וגם התיק הפלילי של אריה דרעי.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

“בהסכמים הקואליציוניים הוגדר שתוך 60 יום הקואליציה תעביר את החוק שיאפשר לרבני העיר להקים בתי דין ולגייר, אנחנו הסכמנו לדחות את זה עד לאחר התקציב ואתמול ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח״כ יוליה מלינובסקי”, אמר ליברמן. “שוחחנו עם שר הדתות, מתן כהנא, על המתווה הרחב שהוא מגבש והשיח הוא על משהו מאוד נקודתי, כאשר אנחנו לא רוצים שהגיור על ידי רבני העיר ייפול במסגרת אותם המאבקים על המתווה הרחב.

“אנחנו נקדם את הצעת החוק עם או בלי קשר למתווה ובכך נקיים את ההבטחה שלנו וההתחייבות הקואליציונית עליה חתומים כלל המפלגות”.

יו”ר ישראל ביתנו נשאל האם יהיה מתווה מיוחד לסבסוד הנחות במעונות יום לנשות אברכים מהציונות הדתית – והשיב: “אני בוחן את זה. אני חושב שדינם של משרתים בצה”ל אחר. הייתי חשוף לאותם אנשים שמצטרפים בסופו של דבר למעגל העבודה. אני חושב שצריך לפחות לבחון את זה”.

על יוקר המחיה אמר: “מבחינת משרד האוצר זה הנושא העיקרי עד סוף שנת 2022, ובמסגרת הצעדים הוחלט להוריד את המכס על שורת מוצרי חלב – יוגורט, מעדנים וגבינות רזות, וגם להגדיל את מכסת הייבוא על גבינות קשות. אנחנו מאמינים בכלכלה חופשית וליברלית, ולכן נשתדל מצד אחד להגדיל את הייבוא ולהוריד את המכס, וגם כמה שיותר להוריד את הפיקוח על המחירים”.

הוא הוסיף: “דבר נוסף שמשמח זה שיעורי התעסוקה, שהגיעו כמעט ל-62%, בדומה לעידן הטרום-קורונה. מה שחשוב זה שיש עלייה של 2% בשיעור ההשתתפות. כלומר, אוכלוסיות נוספות נכנסות למעגל העבודה”.

יקי אדמקר מוואלה שאל את ליברמן האם הוא חושב שנגרם עינוי דין לחברו לשעבר אריה דרעי באי קבלת ההחלטה המשפטית בעניינו  – והשיב: “חובתה של הפרקליטות לעבוד מהר, תחנות הצדק חייבות להגביר את הקצב. אני מניח שמנדלבליט ינסה לנקות את השולחן לפני שהוא עוזב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות