בישראל ידעו על מחבואו של דף שלושה ימים לפני שתקפו

שלושה ימים לפני שהופצץ ביתו של מוחמד דף, הוצג בפני מקבלי ההחלטות חומר מודיעיני ודאי ומוצק: ראש הזרוע הצבאית של חמאס חזר למשפחתו בחסות הפסקת האש • למרות המידע, בישראל בחרו שלא לתקוף ולהמתין עד לסיום ההפוגה
נחמן גור
כ"ט אב התשע"ד / 24.08.2014 21:46

בישראל עדיין לא יודעים מה עלה בגורלו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, לאחר תקיפת הבית בו שהה עם משפחתו בשבוע שעבר. אולם הערב (ראשון) חושף העיתונאי רביב דרוקר בחדשות 10, כי ישראל המתינה עם התקיפה על הבית בשכונת שייח רדואן בעזה עד לקריסת הפסקת האש, למרות שהיה ידוע שדף שב לביתו שלושה ימים לפני התקיפה.

בשבוע שעבר הוצג בפני מקבלי ההחלטות חומר מודיעיני ודאי ומוצק, לפיו דף ניצל את הפסקת האש בין ישראל וחמאס כדי לשוב ולבקר את רעייתו ושני ילדיו. הדילמה שהונחה לפתחו של הדרג המדיני היתה: לתקוף את המקום למרות הפסקת האש או לא.

לבסוף החליטו בישראל שלא לבצע את התקיפה במהלך הפסקת האש, אלא להמתין לסיומה.

ואכן, כשחמאס הפר את ההפוגה ופתח באש לעבר יישובי הדרום, ניצלו בישראל את ההזדמנות ותקפו את מקום מגוריו של דף. בתקיפה נהרגו רעייתו, בנו הפעוט ובתו של מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם, אולם גורלנו של דף נותר לוט בערפל.

בחמאס הצהירו שדף חי. בישראל מסרבים לאמת או להכריז על מותו.

“אני אומר שמוחמד דף הוא בן מוות ואנחנו לא מבדילים בין חמאס חו”ל לחמאס עזה או זרוע מדינית או צבאית ואנחנו נרדוף ונשיג את כל מי שמאיים על ביטחון ישראל”, אמר הערב השר יאיר לפיד לחדשות 10.

לפי הדיווח בחדשות10, גורמים בישראל השמיעו ביקורת על ההחלטה שלא לתקוף את ביתו של דף ברגע שהתקבל המידע המודיעיני על הימצאותו בבית בעזה. לטענתם, יתכן שבמהלך שלושת הימים שחלפו מאז קבלת המידע ועד התקיפה דף עזב את המקום. עם זאת, בכירים מדיניים דחו את הטענות ואמרו שישראל לא הייתה יכולה לבצע את התקיפה: “מי יאמין לנו ולסיכומים שאנחנו עושים, אם נפר הפסקות אש? אנחנו לא מדינת פיראטים ולא יכולים לעשות דברים שמותרים לצד השני”.

בתוך כך, בצה”ל ממשיכים לרדוף אחר הבכירים של ארגון חמאס. שעות לאחר שחוסל האחראי על העברת הכספים בחמאס, אמר גורם צבאי בכיר: “במאמץ ההתקפי יש המשך של הגעה לבכירים. זה המאמץ שמורגש כרגע”.

“נתח התקיפות גדל”, אמר הבכיר שצוטט בחדשות 2. “היו תשתיות טרור שנמנענו מלפגוע בהן מתוך מחשבה שזה לא נכון לתקוף בתים גדולים. עכשיו אנחנו לא חוששים לפגוע בהן והתוצאות הן טובות. אנחנו מצליחים להגיע להישגים מבלי לגרום ל’נזק אגבי’ בבלתי מעורבים”.

הבכיר הצבאי התייחס גם לנעשה בעורף הישראלי, ואמר כי בצה”ל מתמקדים בצמצום ירי פצצות המרגמה לעבר עוטף עזה. “קודם חמאס פעל לטווחים בינוניים וארוכים, אבל עכשיו עוטף עזה הוא האיום המרכזי”, הוא אמר. “בנק המטרות ממשיך לפעול ואנחנו מצליחים לייצר מטרות כל הזמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות