חנוכיית הענק נזרקה לנהר באוז’הורוד, החנוכייה ברובנא הושחתה

הרב מנדל וילהלם, שליח חב"ד באוז'הורוד, נדהם לגלות: החנוכייה שהציב נעקרה והושלכה לנהר - על אף התחייבות המשטרה לשמור עליה • גם הרב שניאור שניאורסון, השליח ברובנא, הופתע לגלות במוצ"ש: אלמונים ניסו להשחית החנוכייה בכיכר העיר • הרב שניאורסון: האירוע עשה לנו טוב
נתן פרל
ב' טבת התשפ"ב / 06.12.2021 14:19

אנטישמיות גואה ברחבי אוקראינה: החנוכייה המפוארת שהציב הרב מנדל וילהלם, שליח חב”ד בעיר אוז’הורוד, עמדה לתפארה במהלך ימי החנוכה – ובכל ערב נערכו הדלקות עם מנהיגי הקהילה ואישי ציבור מקומיים.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

החנוכייה הגדולה מוצבת סמוך לטיילת שעל נהר האוז, וזוכה לברכת השלטונות ולהבטחה מצד מפקד המשטרה המקומי כי על המקום תוצב שמירה קבועה.

אלא שאתמול (ראשון) הופתע הרב וילהלם לגלות כי החנוכייה נעלמה. לאחר חיפוש קצר היא נמצאה מושלכת בנהר, לא הרחק מהיכן שהוצבה. התברר כי אנטישמיים מקומיים שברו אותה והשליכו לנהר.

“במשטרה הבטיחו לנו שיציבו שמירה ובפועל זה לא קרה”, אומר הרב וילהלם. “משינו אותה מהמים בעזרת כמה חברים ושוטרים שהגיעו למקום”.

הוא הוסיף: “המשטרה הייתה אמורה לשמור עליה. צריך לבדוק מדוע זה לא קרה. לא הייתה לנו ברירה אלא למשות אותה מהמים. כמה סמלי שכוחות החושך מנסים לפגוע בהפצת אור וקירוב לבבות. אבל לא ישברו אותנו”.

החנוכיה בנהר של אוז’הורוד, ומושל רובנא ליד החנוכיה ששוקמה

גם שליח חב”ד ברובנא הרב שניאור שניאורסון הופתע לגלות במוצאי שבת כי אלמונים ניסו להשחית את החנוכייה הגדולה שהציב בכיכר העיר. אלא שיותר מכך הוא  הופתע מהאהדה והסיקור התקשורתי החיובי בעקבות התקרית.

כלי התקשורת סיקרו בהרחבה את חג החנוכה, הסבירו מדוע מדליקים חנוכייה, וכבר ביום ראשון ההדלקה עוררה עניין עצום בכל רחבי העיר, כאשר המושל הגיע להשתתף בעצמו כאות סולידריות.

ראש העיר הזמין את שליח חב”ד ללשכתו, שם הדליק עמו נר חנוכה.

הרב שניאור שניאורסון אמר ל-COL: “הרצון של המשחיתים היה להרוס את הסממן היהודי, ומה שהם גרמו זה בדיוק להיפך: לקידוש ה’ בקנה מידה חסר תקדים. כבר במוצאי שבת תוקנה החנוכייה, ובתקשורת סיקרו את האירוע בסולידריות גדולה. היה פרסומי ניסא מעל ומעבר”.

על הפורעים אומר הרב: “הם עשו את המעשה בסתר ובהיחבא, כי הוא לא מייצג את התושבים. כמובן אין להקל ראש באירועים כאלו – והמשטרה עם הגופים האחראים צריכים לטפל שאירועים כאלו לא יישנו. אבל אנחנו מתמקדים באור ואם נר קטן דוחה חושך אז אנחנו משתדלים שיהיה הרבה אור”.

מקרים דומים של השחתת חנוכיות ציבורית של חב”ד אירעו גם בדנייפרו הגדולה, ובמקומות נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות