עד המדינה ניר חפץ בעדות: חשבתי שזו יותר רדיפה מאשר חקירה

היום השלישי לעדות של עד המדינה ניר חפץ: "האמון שלי שזו חקירה אמיתית ורצינית ללא שיקולים זרים היה קרוב לאפס. בזמן המעצר החוקרים קיבלו שאלות ממישהו שצפה בחקירה מה לשאול אותי" • עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, הודיע: נבקש להביא את ראש מח"ש והחוקרים להעיד
חרדים 10
ב' טבת התשפ"ב / 06.12.2021 11:53

היום השלישי לחקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ נפתח הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

תחילת הדיון הוקדשה להשלמת החקירה הנגדית והתנהל בדלתיים סגורות. בדיון הושמעו קטעי חקירה וחפץ הגיב עליהם.

“אני יכול להעיד על התודעה של עצמי. האמון שלי, שחקירת 4000 היא חקירה אמיתית ורצינית, ללא שיקולים זרים היה אפס”, אמר חפץ. “חשבתי שזה יותר רדיפה מאשר חקירה. האמצעים הדרקוניים שהופעלו עליי וכמות החוקרים והמשאבים באופן בלתי נתפס חיזקו אצלי את חוסר האמון המוחלט ברשויות שחקרו אותי, בעיקר להב 443”.

עו”ד בעז בן צור, פרקליטו של בנימין נתניהו, ביקש מחפץ לתאר את ההתעללות שחווה במעצר, ואמר כי יבקש להביא את ראש מח”ש והחוקרים השונים להעיד בבית המשפט.

חפץ: “בזמן המעצר החוקרים קיבלו שאלות ממישהו שצפה בחקירה. הם התייעצו עם פרקליט המדינה אולי גם עם היועץ המשפטי לממשלה בעצמו”.

עו”ד בן צור הציג  קטע מהחקירה, בו החוקר לוחץ על חפץ להפוך לעד מדינה.

חוקר: “יש לך אופק בחיים. לפעמים צריך לפגוע באחרים וזה לא נעים. חשוב שתדע ותשקול את כל האופציות שיש לך, תמיד תזכור שיש עוד מוצא לדבר הזה. יש עוד אופציות שאתה יכול שלשקול. תחשוב על זה בכובד ראש בכל שאלה ששואלים אותך בכל שורה שאתה קורא”.

בתגובה לקטע אומר עו”ד בן צור: “לפגוע באחרים זה לפגוע בנתניהו”.

חפץ: “כן, פה זוהי ההצעה להיות עד מדינה בלי להגיד את שמו. אין ספק שהיה מאמץ לחלץ ממני גרסה, אבל היה מאמץ משני וגדול שאהיה עד מדינה. אי אפשר היה לטעות בזה”.

בדיון הקודם הוצג חלק מהחקירה שעבר חפץ במשטרה, וחפץ העיד: “האיום היה ברור, אם לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי, זה פשוט נאמר עשרות פעמים”.

ביום רביעי שעבר, סיפר חפץ כי כשנחקר בחשד שפעל למנות את השופטת הילה גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה תמורת סגירת תיקי נתניהו, הופעל עליו לחץ כבד. “שעה וחצי של השתוללות וצעקות, החקירות הגיעו לדציבלים בלתי נתפסים, החוקרת צרחה כך שממש הרגשתי את טיפות הרוק שלה” – פרט חפץ, לפי דיווח ב’כאן חדשות’.

קודם לכן הוצג סרטון מהחקירה שבו נראה חוקר מיחידה 433 במשטרה מאיים על חפץ, ומתרה בו שאם לא ישתף פעולה – יציג לפניו “פצצה”, כלשונו, שתזעזע את עולמו מן היסוד.

הקצין נשמע אומר: “אתה לא לוקח בחשבון את הידע שלנו, ואת מה שאנחנו מסוגלים לעשות. יכולת החקירה שלנו דומה לזו של השב”כ. יש סיכוי שבגלל שאתה שומר על זכות השתיקה, לא ירצו ילדיך ואשתך להיות איתך בקשר”..

חפץ הגיב בדיון, בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי העריך שמדובר באיום על חייו האישיים. “האיום היה ברור. אם לא אספק גירסה יחריבו את משפחתי. זה נאמר עשרות פעמים”.

חפץ סיפר כי סבל תנאים קשים במהלך מעצרו: מזונו כלל רק פרוסות לחם וסנדוויץ’ קר, ובמשך שבוע שלם נאלץ לאכול על ברכיו משום שלא קיבל צלחת או סכו”ם. עוד סיפר ניר חפץ כי בקשתו לראות רופא נענתה בחיוב רק לאחר כמה ימים של בקשות חוזרות ונשנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות