סירבו להניח את התפילין והטלית מתחת לכיסא – והורדו מהטיסה

זוג יהודי מברוקלין הורד מהמטוס לאחר שהתבקש להטמין את הטלית והתפילין מתחת לכסא - וסירב • טוענים: חשו השפלה לאחר שהדיילת צרחה עליהם • כעת הם תובעים את חברת התעופה ודורשים פיצויים
חרדים 10
ב' טבת התשפ"ב / 06.12.2021 11:23

זוג יהודי מברוקלין תובע את חברת התעופה ‘אמריקן איירליינס’ לאחר שהורדו מהטיסה, לטענתם, בשל סירובם להטמין את הטלית והתפילין מתחת למושבם.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

האירוע התרחש לפני חודשים אחדים.

לפי דיווח בחדשות 12, בני הזוג מנחם (76) ואלנה (71) בירמן היו בדרכם ממיאמי לביתם בברוקלין. לטענתם, לפני ההמראה הדיילת בדקה את התאים העיליים במטוס וכשנתקלה בנרתיק הטלית והתפילין היא שלפה אותו ושאלה לזהות בעליו.

לאחר שהזוג היהודי הזדהה, היא ביקשה מהם להטמין את הנרתיק מתחת למושב.

“הדיילת התעקשה שנניח את הנרתיק מתחת למושב, הסברנו לה שמדובר בחפץ קדוש ושזה יפגע בקדושתו אבל היא התעקשה”, סיפר הבעל רוברטו בתביעה שהגישו בני הזוג נגד חברת התעופה. “אמרתי לה שאני יהודי אורתודוכסי שאסור לו להניח דבר כזה על הרצפה, אבל היא צרחה עליי ואמרה שזה לא משנה”.

אשתו אלנה הוסיפה: “אמרתי לדיילת זה כמו לזרוק צלב על הרצפה. מה שהכי עצוב שאף אחד מהנוסעים לא בא לעזרתנו, לא אמר דבר. זה היה מביך. מה אנחנו פושעים? בעלי הרוס מכל הסיפור הזה”.

על פי כתב התביעה, דיילי החברה והטייס הורו על הורדת בני הזוג מהמטוס, שכן הם הפרו הנחיות טיסה.

בכתב התביעה שהגישו נגד חברת התעופה הם טוענים כי נותרו ללא תרופות, מזון או מקום לישון בו, ונאלצו בלית ברירה לקחת מונית לבית של חבר במיאמי כדי לישון.

כעת הם תובעים פיצויים על עוגמת הנפש שנגרמה להם. “לא האמנתי שזה קורה לי באמריקה”, אמר רוברטו וציין, “אנחנו משתמשים בפריטים האלה כל יום כדי להתפלל.”

דובר חברת התעופה אמריקן איירליינס אמר כי חברת התעופה בוחנת את התביעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות