השר מתן כהנא רוצה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות – ולא יכול

השר לשירותי דת אמנם הגדיר את ביטול הסעיף כמטרה - אך הודה שבקואליציה הנוכחית יהיה קשה להגיע להישג כזה • "ישראל חזקה מספיק כדי שאם נכד ליהודי סובל מאנטישמיות בעולם נדע להביא אותו ארצה גם בלי הסעיף הזה"
חרדים 10
א' טבת התשפ"ב / 05.12.2021 13:09

השר לשירותי דת, מתן כהנא, אומר הבוקר (ראשון) כי יש לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב, ציין כהנא כי להערכתו אין סיכוי למהלך בקואליציה הנוכחית. “אם היו מקבלים את אמנת גביזון-מדן לפני 20 שנה, היום לא היה סעיף כזה. ישראל חזקה מספיק כדי שאם נכד ליהודי סובל מאנטישמיות בעולם נדע להביא אותו ארצה גם בלי הסעיף הזה”.

על הרפורמה בגיור שההוא מקדם אמר כהנא, כי ישנם בישראל כ-450 אלף איש שאבא או סבא שלהם היו יהודים ולפי הלכה הם אינם מוכרים כיהודים – ולא נעשה עד היום די כדי לקרב אותם לגיור על פי ההלכה.

“בקואליציה יש הסכמה רחבה שצריך לטפל בזה בצורה הלכתית. זו משימת הדור שלנו לקרב את האנשים האלה לגיור על פי ההלכה. לפי הסכם הקואליציוני נפתח את הגיור ההלכתי בישראל לרבני ערים. אנשים מחפשים גיור אמיתי, תעודה שמראה שישראל מכירה בגיור שלהם. אנחנו יכולים לקרב את האנשים האלה ליהדות.

“המערך עד היום לא עשה די לקרב את האנשים האלה. אם נעשה שינוי משמעותי נוכל למשוך עוד רבבות להתגייר על פי ההלכה ולהחזיר אותם הביתה ליהדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שמך
    05/12/2021 13:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אתה דיין?
    אתה רב?
    מי אתה?
    אתה תקבע מי יהודי?
    למה שלא תעשה רפורמה בנצרות/איסלם/דרוזים?!
    אתה הרי שר הדתות לא שר היהדות
    (כמובן ששם אתה לא רוצה לפגוע ברגשות של מאמינים ושל מעוצת השאורה)