בנימין זאבי, בנו של השר רחבעם זאבי הי”ד, בין הנאשמים ברצח

חרדים 10
|
א' טבת התשפ"ב / 05.12.2021 12:15
הותר לפירסום: בנימין זאבי, בן 69, בנו של השר רחבעם זאבי הי”ד, הוא אחד החשודים ברצח הנער ניסים שטרית ז”ל • בשם זאבי נמסר: “מכחיש החשדות נגדו, ועומד על חפותו. עזב את ‘שובו בנים’ לפני שנים רבות ומאז נרדף” • “החשדות נגדו מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי ‘שובו'”

פרשת הרצח וההיעלמות לפני 36 שנה:  בית משפט השלום בירושלים התיר הבוקר (ראשון) לפרסם – לבקשת ‘כאן חדשות’,  כי בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי הי”ד, הוא אחד הנאשמים ברציחתו של הנער ניסים שטרית ז”ל בשנת 1986.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

כתב האישום בגין הרצח הוגש ביום שישי נגד זאבי, בעבר חבר בקהילת שובו בנים’, ונגד ברוך שרביט, מקורבו של הרב אליעזר ברלנד.

עורך דינו ביקש צו לעיכוב פרסום שמו של בנימין זאבי. תוקף הצו הסתיים הבוקר – ובית המשפט התיר לפרסם את שמו.

בשמו של בנימין זאבי נמסר: “מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו, עומד על חפותו, ואומר ‘לא רצחתי אף אחד, סוף האמת להתגלות’. מר זאבי עזב את קהילת ‘שובו בנים’ לפני שנים רבות ומאז עזיבתו הוא נרדף עד כדי סכנה לשלומו וביטחונו.

“כל מי שנכח בדיוני הארכות מעצר וקרא את כתב האישום יודע כי החשדות נגד מר זאבי מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי הקהילה – ברוך שרביט, שקיבל הוראה מרב הקהילה לפני כחודש באותה פגישה מפורסמת בבית המעצר. כפי שעלה מהדיונים האחרונים בבית המשפט, תיק החקירה רצוף קשיים ומעלה סימני שאלה גדולים, בין היתר לגבי אמיתות דבריו וכוונותיו של העד היחיד.

“כאמור, מר זאבי עומד על חפותו ומכחיש כל קשר לעבירה המיוחסת לו. לאחר קבלת חומר החקירה ולימודו, יילחם מר זאבי בכל כוחו על חפותו ועל שמו הטוב בבית המשפט ושם הוא מקווה שיצא הצדק לאור”.

בבקשה למעצרם עד תום ההליכים של בנימין זאבי נכתב: “חלק מהמעורבים בחטיפת והמתת המנוח אינם עצורים עד היום. המעשים המיוחסים החמורים המיוחסים לנאשמים מלמדים על מסוכנותו לציבור על אף חלוף הזמן מאז הרצח המיוחס לו. העובדה כי מדובר באירוע רב שלבי, רב משתתפים מורכב ואכזרי ביותר אשר נועד לכפות את אורחות חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור, מבססת יסוד סביר לחשש ששחרורו יסכן את ביטחון הציבור”.

לפי כתב האישום, זאבי ושרביט היו שותפים לרציחתו של הנער ניסים שטרית ז”ל כחלק מפעילות ‘משמרות הצניעות’ של קהילת ‘שובו בנים’ – שבוצעה בהוראת  הרב אליעזר ברלנד.

כתבי האישום שהוגשו על ידי הפרקליטות ביום שישי מגוללים כיצד שטרית נחטף לאחר שפותה להגיע לדירה ברחוב תדהר בירושלים, הוכה למוות ונקבר ביער אשתאול.