לוחם מג”ב: ראיתי מחבל דוקר חרדי ונטרלנו. למה חקרו אותנו באזהרה?

גרסת לוחם מג"ב בחקירת מח"ש: "ירינו לעברו אחרי שהוא היה על הרצפה מכיוון שהוא המשיך לזוז אחרי הירי הראשון והוא מבחינתנו יכול היה להוות סכנה" • אחיו הצעיר של המחבל נעצר • קרוב משפחה של המחבל: "אם היינו יודעים - לא היינו נותנים לו לעשות את זה"
חרדים 10
א' טבת התשפ"ב / 05.12.2021 11:37

פיגוע הדקירה בככר שער שכם בירושלים: שני לוחמי מג”ב שחיסלו את המחבל מוחמד סלימה מסלפית, שדקר את אברהם אלמליח, צעיר חרדי ששב מתפילה – ונלקחו אתמול לחקירה במשרדי מח”ש, אמרו בחקירתם כי פעלו לפי הנהלים ולא הייתה מבחינתם חריגה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

הלוחם סיפר אתמול: “ראיתי את המחבל דוקר אדם חרדי ומיד חתרתי למגע, המחבל רץ לעברי וניסה לדקור אותי ואת הלוחמת שהייתה איתי. ירינו לעברו ונטרלנו אותו”. למקורביו אמר הלוחם: “אני לא מבין למה חקרו אותנו באזהרה, פעלנו כפי שצריך כדי לנטרל את המחבל. החקירה הזאת פוגעת בנו”.

לפי מקור המעורה בפרטי החקירה, אמר הלוחם בחקירה: “בהתחלה שמענו צעקות וחשבנו שמדובר בקטטה, ואז ראינו מישהו שדוקר אדם אחר. אחרי שדקר אותו הוא התנפל עלינו וניסה לדקור אותנו. ירינו לעברו אחרי שהוא היה על הרצפה מכיוון שהוא המשיך לזוז אחרי הירי הראשון והוא מבחינתנו יכול היה להוות סכנה כי הוא היה חמוש בסכין. פעלנו לפי הנהלים”.

בעקבות המקרה, לוחמי מג”ב החלו להפיץ ברשתות החברתיות תמונה עם לוגו של סמל מג”ב ומתחת הכיתוב: “כשיש ספק, אין ספק”, כתמיכה בלוחם ובלוחמת.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הבוקר (ראשון) כי כוחות הביטחון עצרו הלילה את אחיו הצעיר של המחבל שדקר אתמול מול שער שכם את אברהם אלמליח, צעיר חרדי ששב מתפילה.

קרוב משפחתו של המחבל אמר בריאיון לרשת ב: “אם המשפחה הייתה יודעת – לא היו משחררים אותו מהבית”.

מוחמד, גיסו של המחבל מוחמד סלימה אמר בריאיון: “לא חשבנו שיעשה ככה. היינו בשוק. אמרנו זה לא הוא. אף אחד לא חש שיש לו משהו בלב והוא רוצה לעשות משהו. למה עשה משהו – על כל השאלות האלו אין תשובה. כאילו קיבל מכה בראש”.

לצד זאת, הביע תסכול על כך שנורה למוות: “למה הרגו אותו? היו לוקחים אותו ושמים אותו אפילו 20 שנה בכלא. הייתה אפשרות שלא להרוג אותו”.

המחבל, בן 25 מסלפית, היה שוהה בלתי חוקי בארץ. הוא עבד בכפר קאסם, תחילה כשוטף מכוניות ולאחר מכן במסעדה. באפריל בשנה שעברה, שוחרר לאחר שלושה חודשי מאסר על הסתה.

אביו של סלימה עבד באריאל, וקרובים נוספים שלו גם כן עובדים בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות