תמורת אי הגעת ח”כ גלעד קריב, נשות הכותל הכניסו ספר תורה?

לרחבת הכותל הגיע מאות מתפללים שמחו נגד 'נשות הכותל' - שהצליחו להכניס ספר תורה וקראו בו • גורמים חרדיים טוענים: היה סיכום בין המשטרה וח"כ גלעד קריב בנוגע להכנסת ספר תורה לכותל • קריב מכחיש • 'הקרן למורשת הכותל': הנשים לבשו חולצות מחאה בניגוד לחוק
אריה ריבקינד
א' טבת התשפ"ב / 05.12.2021 10:46

הבוקר (ראשון)  הגיעו לרחבת הכותל המערבי מאות מתפללים אורתודוקסים ואורתודוקסיות לתפילת ר”ח טבת וכ-20 נשים מקבוצת ‘נשות הכותל’.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

מאות מתפללים קיימו מחאה במקום נגד תפילת הנשים.

לפי ‘הקרן למורשת הכותל המערבי’, קבוצת ‘נשות הכותל’ פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות ולבשו חולצות מחאה.

משטרת ישראל ואנשי ‘הקרן למורשת הכותל’  קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש ופעלו להפריד בין הקבוצות.

מנהל התפעול של ‘הקרן למורשת הכותל’ עדן שמעון ניגש אל קבוצת ‘נשות הכותל’ והזכיר להן את הסיכום מול משרד המשפטים ועל כך שהן מפירות את נהלי המקום והחלטת בית המשפט והתחייבותן לנשיא המדינה ומלבות את המחלוקת ברחבת כותל המערבי.

בנוסף, הוכנס ספר תורה בניגוד לנהלים.

גורם בכיר במפלגות החרדיות טען הבוקר בשיחה עם ערוץ 7, כי היה סיכום מוקדם בין ח”כ גלעד קריב והמשטרה שאפשר לנשות הכותל להכניס את ספר התורה.

“המשטרה ככל הנראה סיכמה עם ח״כ גלעד קריב שלא יגיע לכותל להכנסת ספר תורה כפי שעשה עד עתה והם בתמורה יתנו לנשות הפרובקציה להכניס ספר תורה”, אמר הגורם.

בעבר השתמש חבר הכנסת הרפורמי ממפלגת העבודה בחסינותו בכדי להכניס ספר תורה. רק בעקבות האיום של חברי הכנסת החרדים כי יעצרו אותו בגופם, הוא לא עשה זאת.

בלשכת ח”כ גלעד קריב הגיבו לדברים: “הפרסום בנושא אינו נכון”.

קריב פרסם הודעה הבוקר בה כתב: “מברך את נשות הכותל המסורות והאמיצות שקיימו הבוקר תפילה כמנהגן עם קריאה בתורה. נפעל ליישם את הסדר הפשרה ההיסטורי בכותל המערבי, שזוכה לתמיכה קואליציונית רחבה. לא נאפשר למסע ההסתה של נתניהו ודרעי שנובע ממניעים פוליטיים ואישיים צרים להבעיר את הכותל ולהעמיק את הקיטוב בחברה הישראלי ובעם היהודי בארץ ובתפוצות”.

‘הקרן למורשת הכותל המערבי’ פרסמה הודעה: “מצירה על האירועים בראשי חודשים בכותל המערבי וקוראת לציבור להשאיר את הכותל המערבי כמקום קדוש ומאחד. הלילה, יודלק נר שמיני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן אחדות ואהבת ישראל”.

נשות הכותל הגיבו הבוקר: “אנו שמחות וגאות לקרוא בתורה בכותל המערבי ולהשמיע קול נשי במקום. ממשלת ישראל חייבת ליישם את מתווה הכותל בהקדם האפשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות