המפכ”ל על המג”בניקים שחיסלו: “שני גיבורים” • גנץ: “מגבה אותם”

המפכ"ל קובי שבתאי שוחח עם הוריהם של הלוחם והלוחמת שחיסלו את המחבל בכיכר שער שכם בירושלים: "אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם. פעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם" • גנץ: "ביצעו את המובן מאליו - נטרלו מחבל"
חיים טוויל
א' טבת התשפ"ב / 04.12.2021 23:57

לוחמי מג”ב, שוטר ושוטרת, שחיסלו היום מחבל נתעב שניסה לרצוח בחור ישיבה חרדי, נחקרו הערב (מוצאי שבת) במשרדי מח”ש בהר חוצבים בירושלים, ושוחררו ללא תנאים מגבילים.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

הנשק שלהם נלקח מהם, וככל הנראה יוחזר אליהם מחר.

במח”ש הבהירו הערב כי “במקום בו אזרח נהרג כתוצאה מירי שוטרים, מח״ש מקיימת הליך בדיקה/ חקירה בהתאם לנסיבות. מדובר בנוהל קבוע ושגרתי, ולכן אין בקיומה של החקירה כדי להטיל דופי בהתנהלות השוטרים באירוע”.

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי שוחח הערב עם הוריהם של הלוחמים שחיסלו את המחבל שדקר בירושלים ושיבח את התנהלותם.

המפכ”ל אמר להורי הלוחמים: “אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם, הלוחמת ש’ והלוחם ל’ שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם. אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה”.

המפכ”ל ציין בפני ההורים כי  שוחח עם השר לביטחון הפנים וראש הממשלה והדגיש בפניהם שהם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה.

המפכ”ל הוסיף: “אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים את ש’ ו- ל’ באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן. המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם”.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר להורים: “בהמשך למדיניות של המפכ”ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצדכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים”.

שר הביטחון בני גנץ אמר:  “כוחות מג”ב בירושלים ביצעו את המובן מאליו – נטרלו מחבל שיש לו אמצעי וכוונה, במקצועיות ובנחישות. כך עולה מהחומר שבידינו ומהתחקיר הראשוני, ואני מבקש לגבות אותם”.

גנץ הוסיף: “אני מאחל רפואה שלמה לפצוע, ומבטיח לכם שאנו ממשיכים במוכנות בכל זירות הפעולה מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל”.

הפצוע מדבר. צילום: ‘כאן חדשות’

מפרום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות לנפגעי הטרור נמסר בתגובה: “אנו, שאיבדנו את יקירינו, הגענו הערב לתת גיבוי לשוטרי מג”ב. אנו כאן מול משרדי מח”ש, לחזק ולתמוך בשוטרים שעשו בדיוק מה שמצופה מהם וזה לעצור את הפגיעה בחפים מפשע ולחסל את המחבל. כל מחבל צריך לדעת שלא יצא חי מפיגוע. היום כולנו שוטרי מג”ב ולא ניתן שירדפו ע”י אויבי ישראל”.

תום ניסני, מנכ”ל ‘בידינו – למען הר הבית’ שהגיע להפגין מול משרדי מח”ש – אמר: “החונטות המשפטיות שמטילות אימה על חיילי מג”ב בשער שכם עשו זאת גם בהר הבית, וראינו את התוצאות. לכן אנחנו מגיעים לחזק את השוטרים שפעלו כמצופה ודורשים ממח”ש להפסיק את החקירה בעניינם”.

יו”ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: “בושה למח”ש ולפרקליטות. הלוחמים פעלו באומץ, מהירות ויעילות – אין שום סיבה לחקור אותם כחשודים. הם הצילו חיים. במקום לחקור אותם באזהרה צריך לתת להם צל”ש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות