הפצוע החרדי שחזר: ‘לוחמים הצילו אותי, זה נס חנוכה’

אברהם אלמליח, צעיר חרדי כבן 20, שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה בשער שכם, שחזר את רגעי האימה: "הוא נתן לי מכות בחזה ובגב, נתן לי מכות בראש. הוא לא צעק ולא אמר כלום • גינה את החקירה של לוחמי מג"ב שהצילו אותו: "בן אדם בא להציל ועל מה חוקרים? זו בושה וחרפה"
חרדים 10
א' טבת התשפ"ב / 04.12.2021 22:29

אברהם אלמליח, צעיר חרדי בשנות ה-20 לחייו, שנפצע היום (שבת) באורח בינוני בפיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים, שחזר כמה שעות אחרי הפיגוע את רגעי האימה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

“מחבל קפץ עליי עם סכין, הוא ניסה לדקור כל יהודי”, אמר הפצוע לחדשות 12. “הוא נתן לי מכות בחזה ובגב, נתן לי מכות בראש. אני היחיד שעברתי שם באותו הרגע, הייתי בדרך חזרה מתפילת מנחה, עברתי דרך שער שכם. עברתי את הכביש, לא שמתי לב ופתאום רדף אחריי מחבל. בא לרצוח אותי, ניסה בכל מקום בגוף. כשהגיעו החיילים – הוא עזב אותי והלך אליהם, זה מראה שהוא חיפש לפגוע ביהודים. הוא לא צעק ולא אמר כלום”.

הוא הוסיף: “נפצעתי בחזה, בגב התחתון, בראש ובצוואר. הרופאים אומרים שזה היה סנטימטר מהעורק הראשי. מיהרתי בגלל השקיעה והלכתי משם, בדרך כלל אני לא הולך באזור”.

המחבל, מוחמד שווכת סלימה, בן 25 מסלפית, הגיע עם סכין כדי לבצע פיגוע. מדובר בשוהה בלתי חוקי. על פי דיווחים פלסטינים, סלימה נעצר בינואר 2020 וישב במשך שנה בעבר בכלא הישראלי.

מחקירת הפיגוע עולה, כי הוא הצליח לדקור את אלמליח שבע פעמים. לאחר מכן, המחבל ניסה לדקור לוחם ולוחמת ממשמר הגבול, שהדפו אותו וירו לעברו.

במשטרה אמרו כי המחבל נורה פעמיים.

צילום: יונתן זינדל

המשטרה עצרה במהלך פעילות מבצעית ממוקדת באזור גינתון תושב בשנות ה-40 לחייו מהמשולש, החשוד כי הסיע את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה.

הפצוע מתח ביקורת על ההחלטה לחקור הערב במח”ש את שני לוחמי מג”ב שפעלו לנטרול המחבל.  “בן אדם בא להציל ועל מה חוקרים? זו בושה וחרפה”.

אלמליח ביקש להודות ללוחמים: “רוצה להגיד להם תודה, הם ממש הצילו אותי – אם הם לא היו שם, לא הייתי פה היום איתכם”.

חקירת לוחמי מג”ב במח”ש מתבצעת כחלק מנוהל קבוע, בעקבות הנחיה שעליה הורה בעבר היועץ המשפטי לממשלה, שלפיה בכל אירוע שמסתיים במוות כתוצאה מירי של שוטרים – יש לקיים חקירה.

לצד זאת, יש להדגיש כי לא מיוחסת להם כל עבירה והם לא נחקרים כחשודים, אלא המטרה היא לשמוע מהם את גרסתם המלאה לאירוע.

המפכ”ל יעקב שבתאי קיים הערב שיחות ועידה עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן יחד עם הוריהם של הלוחמת רש”ט ש’ והלוחם רס”ר ל’ שניטרלו את המחבל בכיכר שער שכם.

פיגוע. הכוחות פועלים בזירה. צילום: דוברות המשטרה

המפכ”ל אמר להורי הלוחמים: “אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם, הלוחמת ש’ והלוחם ל’ שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם.
אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה”.

המפכ”ל ציין בפני ההורים כי  שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם ראש הממשלה והדגיש בפניהם שהם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה.

עוד אמר המפכ”ל להורים: “אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים את ש’ ו- ל’ באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן. המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם”.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר להורים: “בהמשך למדיניות של המפכ”ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצידכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים.”

הפיגוע והחיסול. צילום: דוברות המשטרה

במקביל, חוקרי מח”ש אוספים סרטונים שתיעדו את האירוע ובכוונתם לגבות עדויות נוספות, בין היתר בצל הטענות לכאורה שלפיהן החלק האחרון של הירי לא היה מוצדק.

מדובר בטענות שבשלב הזה אין להן בסיס, שכן בעת שהשניים זיהו את המחבל דוקר את האזרח החרדי, הם פעלו בראש ובראשונה כדי לנטרל אותו.

גם בתחקיר הראשוני אמרו לוחמי מג”ב כי הם ראו את המחבל זז, אולי אף מנסה להתרומם ועל כן – היה עליהם להשלים את הנטרול. הסיבה העיקרית לכך היא העבודה שהם לא ידעו אם הוא מסתיר חפץ חד או כלי נשק בין בגדיו.

פיגוע בשער שכם. צילום: דוברות המשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות