הערוץ החסידי שצבר עשרות מיליוני צפיות הוסר מיוטיוב – וזו הסיבה ההזויה

עובדי מערכת JEM, זרוע המולטימדיה של חב"ד, בהלם: ערוץ היוטיוב, המכיל עשרות אלפי שעות תוכן וסרטונים של הרבי מליובאוויטש, הוסר מיוטיוב • מנהל JEM: "מופתע עד כמה המערכת של יוטיוב פגיעה - שילד עם טלפון וכמה טענות שווא יכול להשבית ערוץ עם יותר מ-17 שנות היסטוריה" • ויש סוף טוב
נוחי גולד
כ"ח כסלו התשפ"ב / 02.12.2021 17:31

עובדי מערכת JEM, זרוע המולטימדיה של תנועת חב”ד, היו המומים אתמול: ערוץ היוטיוב המכיל עשרות אלפי שעות תוכן וסרטונים של הרבי מליובאוויטש, הוסר בשלמותו על ידי יוטיוב.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

זאת, לאחר שנער, שפרטיו ידועים, הציף ממספר שרתים את הנהלת יוטיוב בדיווחים כוזבים על “גניבת זכויות יוצרים”.

חברת JEM, בראשות הרב אלקנה שמוטקין, וצוות של למעלה מ-40 מומחי תוכן והפקה, השקיעה את שני העשורים האחרונים בעלות של מיליוני דולרים, ברכישה, שיחזור ושיתוף של תכני וידאו תמונות והקלטות של הרבי.

ערוף היוטיוב שלהם פעיל מאז שנת 2004, וצבר עשרות מליוני צפיות מכל העולם.

רבים מהסרטונים זכו לעשרות אלפי צפיות, כאשר הסרטון הנצפה ביותר זכה ל-730,000 צפיות.

עם זאת, סרטון זה שרבים הושפעו ממנו ועוד רבים אחרים הוסרו השבוע מיוטיוב, יחד עם כל הערוץ כולו. מדובר בסדרת תביעות פייק על ‘הפרת זכויות יוצרים’ שהובילו, כאמור, להשבתה מוחלטת של הערוץ.

פעולה זדונית זו היא פרי עבודתו של צעיר שמשתמש בתואר ‘משיח’. הוא גם התרברב ברשתות החברתיות על כך שהונה את יוטיוב בדיווח שלו.

תגובת הרב אלקנה שמוטקין, מנהל JEM: “הרבי קבע, מדי שנה, שהמסר של חנוכה הוא תמיד להרבות באור. מנקודת מבט מוסרית ומשפטית כאחד, JEM הוא האפוטרופוס והבעלים של הסרטונים האלה, כך שלמרות שזה עלול לקחת כמה ימים, זה רק עניין של זמן עד שהם יהיו זמינים שוב, טוב מתמיד.

ברור שאנחנו צריכים לעשות אפילו יותר. הצוות שלנו בטוח ינצל את הזמן הזה לתכנון דרכים חדשות להביא את תורתו והשראתו של הרבי לקהלים גדולים עוד יותר.

אני מופתע עד כמה המערכת של יוטיוב פגיעה, שילד עם טלפון נייד וכמה טענות שווא יכול להשבית ערוץ עם יותר מ-17 שנות היסטוריה ועשרות מיליוני צפיות.

זה חנוכה, ואנשים להוטים במיוחד לקבל השראה מהרבי ומתורתו. חבל שיוטיוב האצילה לאלגוריתם את האחריות המוסרית שיש לכל בן אדם כלפי אחר.

לגבי האדם שעשה את זה: בכנות, יש לי חמלה עצומה כלפיו. הוא צריך את התפילות שלנו.”

הערב, לאחר התערבות של משפטנים ומומחי סייבר, הוסרה החסימה והערוץ שב לפעול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות