מלינובסקי לכהנא: ‘לא יקרה, שכח מזה’ • הרב לאו: ‘המתווה אסון’

בישראל ביתנו וביש עתיד מבהירים: מתווה הגיור שהציג השר מתן כהנא אינו מקובל עליהם • עיקר המחלוקת: השארת הרבנות הראשית כגורם בעל משמעות בהליך הגיור • הגר"ד לאו: "מתווה הגיור הוא אסון רוחני. יגרום לחוסר הכרה במערך הגיור על ידי רבני כל העולם. נלחם בו בכל האמצעים"
אריה ריבקינד
כ"ח כסלו התשפ"ב / 02.12.2021 10:24

עימות חריף בקואליציה: במפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד מבהירים כי ‘רפורמת הגיור’ של השר הדתות מתן כהנא, אינה מקובל עליהם ומבחינתם הוא לא יקודם בכנסת. כך דווח הבוקר (חמישי) ברשת ב.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

לפי דיווח של זאב קם, ביום שלישי בערב התקיימה שיחה משולשת בין השר כהנא, שר המודיעין אלעזר שטרן מיש עתיד וח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שהוגדרה “שיחה לא פשוטה”.

שטרן ומלינובסקי הבהירו לכהנא שהמתווה שגיבש אינו מקובל עליהם, וכי הם מדברים בשם המפלגות שלהם. מבחינתם, הנקודה הבעייתית המרכזית: השארת הרבנות הראשית כגורם משמעותי בתהליך הגיור.

מלינובסקי, שמתואמת בנושא עם השר ליברמן, אמרה לכהנא: “זה פשוט לא יקרה. תשכח מזה”.

כהנא השיב לה: “להגיד שזה לא יקרה זה לא שיח בין שותפים. אני מתקדם עם החוק הממשלתי ואתם תעשו מה שאתם רוצים”.

בישראל ביתנו וביש עתיד מתכוונים להעלות כבר בשבוע הבא להצבעה בקריאה טרומית את חוק הגיור שלהם, שמנוגד למתווה של השר כהנא ושל ימינה, והם דורשים מהקואליציה להצביע בעד ההצעות שלהם – כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני

השר אלעזר שטרן אומר בשיחה עם ‘ישראל היום’: “קידום מהלך הגיור קריטי לעתיד המדינה, ואם רק בשביל חוק הגיור הוקמה הקואליציה הזו – דיינו”.

שטרן, יוזם קורס ‘נתיב’ לגיור ומי שמעורב במתווה הגיור הנוכחי, אומר: “בכל יום שאנחנו לא פותרים ולא מציגים שיפור לאתגר הזה – יהיו עוד ילדים שאינם יהודים. אנחנו חייבים את זה להם. הם אחים שלנו. אולי רק האבא או הסבא יהודי, אבל הם החברים שלנו מההייטק או מהצבא, ואנחנו מאבדים אותם. אני אומר זאת בכאב – יש כאלו שהפסדנו, שלא יבואו להתגייר”.

לדבריו, “במשך שנים הפקדנו את מפתחות המדינה אצל אנשים שחלקם מתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, וכל עוד אנחנו הולכים בתלם שלהם אנחנו פוגעים בעצמנו. אנחנו ממסמסים את החשיבות של ההמשכיות היהודית, ולכן החוק המתגבש חייב לכלול מתן סמכות לרבני ערים לגייר באופן עצמאי בהתאם לחוק שהגשתי בעבר. כך אני פועל כבר שנים ואנחנו נביא את ההישג הזה”.

בתוך כך, נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, פרסם הבוקר הודעה כי הוא “דוחה בכל תוקף את מתווה הגיור המוצע, שפרטיו פורסמו לציבור בימים האחרונים”.

לפי הרב הראשי, “פרטי המתווה המוצע כוללים הרס נרחב ופגיעה קשה במערך הגיור הממלכתי. יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל”.

הגר”ד לאו הוסיף: “מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור ‘מאירי פנים’ מכוונות רק לקריעת ההלכה.

“מלבד העובדה שהמתווה מרוקן מתוכן את סמכויות הרבנות הראשית לישראל וסמכותה בנושא הגיור, המתווה יגרום לחוסר הכרה במערך הגיור על ידי רבני ישראל בארץ וברחבי העולם”.

בהודעה נאמר עוד: “נשיא בית הדין יחד עם רבני ודייני ישראל ילחמו בכל תוקף נגד היוזמה המסוכנת הזו בכל האמצעים וקורא לכל מי שביכולתו לעצור את המתווה ולמנוע את יישומו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות