כח הקנייה של המגזר החרדי משפיע מסתבר גם על רשתות שיווק חילוניות. כך עולה מפילוח נתוני סקר TGI שנערך עבור עיתון דה-מרקר.
על פי הנתונים, המגזר החרדי המונה כמיליון נפש סובל עדיין משיעורי עוני גבוהים, אך כח הצריכה שלו גבוה והוא מהווה קהל אטרקטיבי עבור רשתות השיווק הגדולות, שמציעות יותר ויותר מוצרים עליהם מוטבעת חותמת כשרות למהדרין.
במגזר מתפתח בשנים האחרונות מעמד ביניים חרדי, שצורך מותגים ומוצרים יקרים יותר, ונוסע לחו”ל לנופש.
נתי טוקר, כתב דה מרקר, ניתח את הנתונים העולים מהסקר אודות הצרכן החרדי: החרדים מבלים פחות בבתי קפה, אבל מדברים יותר בטלפון; בבעלותם פחות כלי רכב, אבל יותר דירות; ואולי הנתון המעניין ביותר הוא העלייה המשמעותית בהיקף הגלישה באינטרנט.
החרדים יושבים מעט בבתי קפה [33 אחוזים בלבד], לעומת 75 אחוזים בקרב האוכלוסייה הכללית. החרדים גם יוצאים לחופשות בשיעור נמוך משל אחיהם החילוניים הן בארץ והן בחו”ל.
אף שלחרדים יש שלוש תחנות רדיו ייעודיות, החרדי מאזין 50 דקות ביממה לרדיו, לעומת הישראלי הרגיל שמאזין 88 דקות.
החרדי כמובן גם גולש פחות באינטרנט מהחילוני, אך חלה עלייה בקרב המגזר עצמו. באופן מפתיע החרדי גם מצהיר על כך שהוא קורא פחות עיתון – אף שעיתונות היא המדיה החזקה במגזר החרדי.
כלי רכב נחשב מוצר מותרות עבור חרדים: 40% מהמשפחות החרדיות מחזיקות במכונית, לעומת 78% באוכלוסייה הכללית.
לעומת זאת השיחה בטלפון, מצויה יותר אצל חובשי הכיפות השחורות: שיעור החרדים שמדברים יותר מחצי שעה ביום בסלולר הוא כ-40%, לעומת 30% באוכלוסייה הכללית.
החרדים גם מגיבים טוב יותר לפרסום. החרדים בסקר הצהירו כי הם קוראים יותר פרסומות וסומכים עליהן יותר.