רכבת ישראל ממשיכה בתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש-מסילה, לטובת הגברת בטיחות כלל משתמשי הדרך ושיפור השירות הרכבתי.
החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים
זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?
כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?
הבוקר (רביעי) נחנכה הפרדה מפלסית חדשה בכפר חב”ד, המפרידה לחלוטין בין מסילת הרכבת לכביש החוצה אותה.
בכך בוטל מפגש כביש-מסילה, אשר הביא לפגיעה בשירות הרכבתי בשל אירועי פריצה לשטח המפגש שגרמו לעיכובי רכבות והצורך בהאטת מהירות הנסיעה בקרבתו.
ביטול המפגש יהווה שיפור משמעותי בבטיחות של נוסעי הרכבת ונהגי הרכבים החולפים במקום, יאפשר הפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים ובתוך היישוב עצמו, וכן שיפור של השירות הרכבתי באיזור המרכז והשפלה, בו נרשמים ביקושים הולכים וגדלים לנסיעה ברכבת.
העבודות שבוצעו על ידי רכבת ישראל, בעלות של כ-60 מיליון שקלים, כללו הקמה והרכבה של גשר באורך של כ-150 מטרים, פיתוח ושיקום כבישים, והקמת חניון חדש בסמוך לתחנת הרכבת כפר חב”ד עם כ-160 מקומות חנייה.
בעשור האחרון נסגרו מעל ל-60 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה.
כחלק מכך בוטלו בשנתיים האחרונות מפגשי כביש מסילה רבים בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, זכרון יעקב, קריית מוצקין, חוות רונית ועוד.
בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים וביניהם: שפיים, מעיין צבי ודור נחשולים, לוד ועוד.
ביטולם יאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת ושיפור של השירות הרכבתי לאורך קו החוף המבוקש.
ברכבת מזכירים, כי עדיין קיימים ברחבי הארץ מפגשי כביש מסילה בהם מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית.
ברכבת מחדדים כי למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות של מפגשים אלה, אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוק.