המשטרה הפגישה את הרב ברלנד עם משפחת אדרי בבית הקברות

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הופגש בבית הקברות בהר המנוחות לעימות עם משפחתו של אבי אדרי ז"ל - שנרצח על ידי כנופיית 'שובו בנים' • הופגש גם עם חסידו ברוך שרביט: אמרתי לו - תספר את כל האמת וזהו" • הרב ברלנד: "שום אדם ממשמרת הצניעות לא שמע ממני מילה. זו עלילת דם"
חרדים 10
כ"ו כסלו התשפ"ב / 30.11.2021 17:44

חוקרי המשטרה הפגישו אתמול את הרב אליעזר ברלנד עם משפחתו של אבי אדרי ז”ל, שנרצח בשנת 1990 – בבית הקברות הר המנוחות בירושלים, שם עומת עם המשפחה, וניתן לו לקרוא את ‘התיקון הכללי’.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

הרב ברלנד  הופגש גם במגרש הרוסים עם חסידו, ברוך שרביט – שאתמול הותר שמו לפרסום כחשוד בפרשה.

המידע החדש הזה עלה בדיון בבית משפט השלום בירושלים, על הארכת מעצרו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ – החשוד במעורבות ברצח של הנער ניסים שטרית ז”ל בשנת 1986 ביער אשתאול, וברצח של אבי אדרי ז”ל ביער רמות.

הרב ברלנד אמר בדיון: “הפגישו אותי ל-60 שניות עם ברוך שרביט. אמרתי לו – תספר את כל האמת וזהו”.

לפי דיווח של חיים גולדיטש, בדיון שאלה רותם טובול, עורכת דינו של הרב ברלנד, את נציג המשטרה:  “איזה ראיות קושרות את הרב לניהול משמרת הצניעות?”

השופט אלעד לנג העיר: “יש עדות של חברים במשמרת הצניעות שמקבלים הוראות מהרב”.

האם ביום חמישי תוגש הצהרת תובע? נשאל נציג המשטרה – והשיב: “לא יכול להתחייב”. לדבריו, תתקיים ישיבה עם הפרקליטות במהלכה יכריעו האם להגיש כתב אישום בתיק הרצח של ניסים שטרית נגד הרב ברלנד ושאר המעורבים.

הרב ברלנד אמר בסוף הדיון: “שלושים יום אני מחכה שיביאו לי את האנשים ממשמרת הצניעות שיגידו שאני שלחתי אותם. אני מוכן עכשיו, עוד לא מאוחר. אני לא מכיר אף אדם מהם. שום אדם ממשמרת הצניעות לא שמע ממני מילה, זו עלילת דם”.

לפי דיווח של שלומי הלר מ’וואלה’, הוטחה ברב ברלנד  הקלטה של חתנו צביקה צוקר, אך הוא כי הוא לא מצליח לזהות לטענתו את הדובר.

נציג המשטרה: “אולי הוא היה עייף מדי”

מעצרו של מנהיג ‘שובו בנים’, המרצה עונש מאסר – הוארך בתום הדיון עד ליום חמישי.

אתמול התיר בית משפט השלום בירושלים לפרסם את שמותיהם של שני חשודים בפרשה:

ברוך שרביט, מקורבו של הרב ברלנד, שהודה – אחרי שקיבל הוראה ממנהיג ‘שובו בנים’ – בחלקו בשני מעשי הרצח, שיחזר את המעשים והפליל אחרים, בהם את ראש העיר החרדית שנחשד בפרשה.

צביקה צוקר, חתנו של הרב ברלנד, שפרש מהקהילה לפני כעשור, כשנחשפו החשדות בגין עבירות של מעשים חמורים נגד חותנו.  צוקר עזב אז את הקהילה והחל לצאת נגד מנהיג ‘שובו בנים’. צוקר היה מפקד ‘משמרת הצניעות’ בשנים שבהן מיוחסות לו העבירות, והוא חשוד בשני מעשי הרצח.

צוקר מכחיש מעורבות ברציחות.

לטענת עורך דינו ההקלטות שבהן, לדברי המשטרה, הוא נשמע מפליל את עצמו נועדו להלבין את פניו של הרב בלרנד בעקבות חשיפת העבירות החמורות שביצע והפרישה מהקהילה.

ב’כאן חדשות’ פורסמה לפני כחודש הקלטה בלעדית של צוקר מלפני כשנתיים, שבה הוא קושר את ראש קהילת שובו בנים לפרשה.

אתמול גם הוגשה הצהרת תובע ראשונה בתיק, לקראת כתב אישום, נגד בנו של השר לשעבר החשוד ברצח של ניסים שטרית ז”ל. כתב אישום נגד החשוד צפוי להיות מוגש עד לסוף השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרביט לא הודה בשני מעשי הרצח
    30/11/2021 21:27
    שרביט לא הודה
  1. אתם כותבים דברים לא נכונים.