מזימת השמאל נכשלה: סמכויות של הדיינים לטפל במעגנים מחו”ל אושרו

הניסיונות לשנות את נוסח החוק נכשלו: החוק יאפשר לבתי הדין הרבניים לעסוק בתיקי עגונות שלא מתגוררות בארץ • ח"כ אורי מקלב: "החוק יביא להרתעה גדולה"  הגר"ד לאו:  "התיקון יתן לדיינים כלים לסייע במקרי עיגון קשים" 
אריה ריבקינד
כ"ו כסלו התשפ"ב / 30.11.2021 16:13

מליאת הכנסת אישרה באופן סופי – לאחר דיון סוער – את חוק סמכות בתי הדין הרבניים בנוסח המקורי שהוכן בקדנציה הקודמת.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בשבועות האחרונים ניהלו חברי כנסת, בשירות ארגונים שונים, מסע דה לגיטימציה אנטי דתי כנגד הדיינים ובתי הדין הרבניים, בניסיון להביא לשינוי נוסח החוק שאושר כהוראת שעה בקדנציה הקודמת. אולם, לאור מלחמה עיקשת של חברי הכנסת של ‘דגל’ מזימתם נכשלה והחוק אושר במתכונתו המקורית.

ח”כ אורי מקלב חשף את צביעותם של אירגוני הנשים – ואמר: “כאשר הגענו לדיוני הוועדה, חשבנו כי כולם יהיו למען אותן נשים עגונות. הגיעו לדיונים חברי כנסת וארגונים רבים, אך לא הייתה תמימות דעים. התברר כי ההתנגדות שלהם הייתה כנגד סמכויות בתי הדין הרבני. מול המשקל של עגינות אישה, הם לא היו מוכנים לתת סמכות וכוח לבתי הדין הרבניים לטפל בזה.

“כל הערכים שלכם הם צביעות אחת גדולה – אתם זורקים את כל הערכים שלכם בכדי לפגוע בבתי הדין הרבנים”.

הוא הוסיף: “חוק זה יביא להרתעה גדולה לבתי דין בעולם ולגברים המבקשים לעגן את נשותיהם. המסורת של גדולי העולם לסייע בידי אותן נשים עגונות תשמר למרות כל נסיונות ארגוני השמאל. אותם ארגוני נשים, המבקשים לקעקע את הזהות היהודית ושלמות המשפחה, ניסו להכפיש ולהשמיץ את מערך בתי הדין הרבניים – אך במהלך הדיונים התבררה צביעותם, כאשר לא זכויות הנשים בראש מעייניהם אלא הם מוכנים לפגוע ב’ערך’ זכויות הנשים אותם הם מקדמים, בכדי לפגוע בבתי הדין הרבניים”.

במהלך הדיון במליאת הכנסת התריס ח”כ גלעד קריב כנגד בתי הדין הרבניים: “מדוע בתי הדין הרבניים אינם פועלים למען העגונות בארץ כפי שפועלים למען עגונות בתפוצות?!”

מקלב הגיב ותקף: “כיצד אתה יכול לדבר, כאשר אתם אילו שמכרתם את כל הערכים שלכם לצורך ‘המטרה הנעלה’ שלכם והיא פגיעה בבתי הדין הרבניים?! אתה זה שביקשת לאפשר להוציא תינוקות בני יומם נימולים ולגיירם ואתה מדבר על שמירת היהדות?”

הרב מקלב פנה לחברי הקואליציה: “תראו מה נשאר מהאימפריה היוונית, כלום ושום דבר אך היהדות עומדת בצורה מפוארת ואיתנה. כל הגזרות שלכם לא ישיגו את מטרתכם והיא פגיעה ביהדות, המלחמה על השבת, הגיורים, רדיפת לומדי התורה – כל מה שהיוונים ניסו להילחם כנגדו אתם עושים היום – אך לא יעזור. נעמוד איתן כנגד גזירות אלו”.

נשיא בית הדין הגדול הגר”ד לאו בירך על אישור תיקון חוק שיפוט בתי הדין הרבניים. “התיקון יתן לדיינים כלים לסייע במקרי עיגון קשים במקרה שאחד מבני הזוג הינו אזרח ישראלי. אישור החוק יסייע למאמצים הרבים שמשקיעים דייני ישראל בכדי לפתור כל מקרה עגינות וניתן בידם כלים נוספים להמשיך במלאכת הקודש נגד סרבני גט בכל נקודה בעולם בו יימצאו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות