רגע לפני ההדלקה: הרב המנצח העביר את ‘השמש’ לרב שהפסיד

בערב הוקרה לעדה הגאורגית בעיר לוד כובד רבה הראשי של לוד, הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, להדליק את החנוכייה על הבמה • אך אז העביר במפתיע את 'השמש' לרב הקהילה הגאורגית בעיר, הגאון רבי יצחק מוזגורשוילי - וכיבדו בהדלקה • הקהל הגיב בתשואות
אבי כץ
כ"ו כסלו התשפ"ב / 30.11.2021 11:22

מחווה מיוחדת ומרגשת: בערב הוקרה לעדה הגאורגית בעיר לוד, לרגל חג החנוכה, שנערך בהיכל התרבות העירוני בהשתתפות כ-500 מבני העדה המתגוררים  העיר – התרחשה הפתעה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

היה זה כאשר רבה הראשי של לוד, הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, כובד להדליק את החנוכייה על הבמה, אך לפתע העביר את ‘השמש’ לרב הקהילה הגאורגית בלוד,  הגאון רבי יצחק מוזגורשוילי – וכיבדו בהדלקת הנרות.

השניים התמודדו זה מול זה בבחירות לרבנות העיר, שהתקיימו לפני כשנה.

מאות הנוכחים באולם הריעו במחיאות כפיים סוערות, ורב קהילה הגאורגית בירך את הברכות בקול רם ובהתרגשות רבה הדליק את החנוכייה – כאשר אישי הציבור והקהל מנגן את שירי החנוכה – “הנרות הללו” ו”מעוז צור ישועתי”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, שעמד על הבמה לצד הרבנים, הגיב: “כמו שאור החנוכייה איחד את הלבבות וריגש את הציבור, כך אור הנרות יאיר לנו את כל ימות השנה כולה ויעניק לנו אחדות בעם ישראל ובקרב תושבי העיר לוד מכל גווני האוכלוסיות והפסיפס האנושי שמרכיב את לוד”.

מימין לשמאל: רבה הראשי ללוד – הרב שמעון מאיר ביטון. סגן ראש העיר – רפי קטשוילי, רב הקהילה הגאורגית בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי. ראש העיר לוד – עו”ד יאיר רביבו. המשנה לרה”ע – אלי סער, ושבתאי קטש

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות