הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין: ‘כל אחד לעשות הכל למנוע החרפה’

במכתב חריף במיוחד נגד הממשלה ו'מתווה הכותל' המסתמן, תחת הכותרת "ופרצו חומות מגדלי", מוחים מרן הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין "בעוז נגד הכוונה לחלל את קדושת הכותל המערבי על ידי נתינת מקום והכרה למהרסי הדת רח"ל, אשר רצונם לעקור את הכל"
יוסף גרינבוים
כ"ו כסלו התשפ"ב / 30.11.2021 01:43

עליית מדרגה במאבק נגד מתווה הכותל:  על רקע כוונת ממשלת השמאל של בנט-לפיד-עבאס לאשר את מתווה הכותל, המבקש להכיר באופן רשמי ברפורמים,  פרסמו הערב (שני) מרן הגר”ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין מכתב חריף נגד הממשלה והמתווה המסתמן – וקראו לכל אחד “לעשות הכל למנוע את החרפה”, כלשון המכתב.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

תחת הכותרת “ופרצו חומות מגדלי”, כתבו הגר”ח קניבסקי והגרי”ג אדלשטיין: “על שמועה נוראה כי באה שקמו מזרע ישראל להשבית ולהכרית כל קדשי ישראל ולאחר שעמלים למוטט את חומות הכשרות והגיורים היל”ת שנבנו בעמל להציל ככל האפשר, לא נתקררה דעתם ורוצים לפגוע בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי שלא נסתלקה ממנו שכינה מעולם”.

הרבנים מוסיפים: “והננו בזה למחות בעוז נגד הכוונה לחלל את קדושת הכותל המערבי על ידי נתינת מקום והכרה למהרסי הדת רח”ל, אשר רצונם לעקור את הכל ולחלל שם שמים ח”ו”.

הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין מורים במכתב החריף: “ועל כל אחד ואחד לעשות הכל למנוע את החרפה במקום הקדוש, ולהתחזק בתורה ובתפילה, למען נזכה למניעת חילול השם ולביאת משיח צדקינו במהרה”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, הבהיר מוקדם יותר היום: “אם גלעד קריב מתכוון להגיע בראש חודש לכותל המערבי אנחנו נהיה שם לעצור אותו בגופנו. לא ניתן לחלל את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות