כהנא הדליק בכותל: ‘שום נס לא יעזור לנו אם לא נהיה מאוחדים’

הערב התקיימה הדלקת נר שני של חנוכה מרגשת ברחבת הכותל המערבי לזכרו של אלי קיי הי"ד • השר לשירותי דת אמר: המשימה המרכזית כיום היא לאחד את עם ישראל
אריה ריבקינד
כ"ה כסלו התשפ"ב / 29.11.2021 18:01

הערב (שני), התקיימה הדלקת נר שני של חנוכה מרגשת ברחבת הכותל המערבי לזכרו של אלי קיי הי”ד, מדריך בקרן למורשת הכותל המערבי – שנרצח בפיגוע הנורא בשבוע שעבר.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

אל ההדלקה הצטרפו בני משפחתו של אלי הי”ד.

הדלקת נרות חנוכה התקיימה במעמד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרבן שמואל רבינוביץ, מנכל הקרן למורשת הכותל סולי אליאב, השר לשירותי דת השר מתן כהנא, חברת הכנסת מירי רגב, מנכ”ל משרד הדתות מני מעתוק, נשיא ישיבה יוניברסיטי בניו יורק הרב ד”ר ארי ברמן, שר ההגנה של אוקראינה אולסקי רזניקוב, משפחתו של אלי קיי הי”ד, חובשי איחוד הצלה אשר חשו לזירת הפיגוע בו נרצח אלי קיי הי”ד וקהל רחב.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים: ” אנחנו חיים בדור של ניסים גדולים – אבל גם דור של חבלי משיח. דור של מאבקים ושל קושי גדול. זה לא קל להבין את גודל השעה. את גודל הזכות שלנו לחיות בדור הזה. הנפש מושכת אותנו להסתכל על הכאן והעכשיו. לראות את הדברים הקטנים. אלי, השם ייקום דמו, הבין את הגדולה של הימים האלה. של החיים בארץ ישראל. של העבודה באדמת הקודש. של החיים בירושלים. אלי לימד את כולנו להסתכל על התמונה הגדולה. אתם הבאתם היום לכאן את האור הגדול של אלי השם ייקום דמו, את האור שלכם, ההורים והאחים. “אַֽל־תִּשְׂמְחִ֤י אֹיַ֨בְתִּי֙ לִ֔י, כִּ֥י נָפַ֖לְתִּי – קָ֑מְתִּי! כִּֽי־אֵשֵׁ֣ב בַּחֹ֔שֶׁךְ – השם אֹ֥ור לִֽי”.”

השר לשירותי דת מתן כהנא דיבר על חשיבות האחדות בעם ישראל.

“בימי החנוכה אנו מציינים את הנס הגדול שקרה לעם ישראל בימי בית חשמונאי”, אמר השר במעמד. “את הניצחון הגדול שלנו על היוונים. זה שהקב”ה נתן רבים ביד מעטים, רשעים ביד צדיקים, זדים ביד עוסקי תורתך.

“אבל עם זאת צריך גם לזכור, כי כבר בדור של בניו של מתתיהו החל הפילוג בעם ולאחר 73 שנה בניה של שלומציון רבו אחד עם השני ואפשרו לרומאים לכבוש את הארץ ולהחריב את בית המקדש”.

הוא הוסיף: “המסר לכולנו מהסיפור של בית חשמונאי שעל כולנו מוטלת החובה לעשות הכל כדי להיות מאוחדים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצוף
    29/11/2021 18:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גורם לפילוג בעם עם המפלגה שגנבו קולות והורסים את כל הטוב שיש, בא ומדבר על אחדות
    אז אחדות זה עם הציבור הדתי חרדי ימיני לא רק עם לפיד ומלינובסקי

  2. אין יראת שמים
    29/11/2021 18:52
    איציק
  3. מזמן אתה ושכמותך שכחתם שיש הקב”ה בעולם.
    שום נס לא יעזור לנו????
    זה בדיוק מה שחשבו היוונים בדיוק את זה

  4. טול קורה מבין עיניך
    29/11/2021 20:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. החוצפה שלו עוברת כל גבול. עושה הכל כדי לפגוע בקדשי ישראל ואז מגיע כצדקן מוכיח בשער