החברים קשרו את בן השר לשעבר לרצח שטרית: הרג אותו במכות

אחרי הצהרת תובע: השופט האריך מעצרו של בן השר לשעבר, תושב ירושלים, בחמישה ימים • החוקר: "'לפתו' את הנער והכניסו אותו לרכב. באוטו ישבו ג', צוקר ושרביט שהסיעו אותו ל'קבר דן' ביער אשתאול - שם הוציאו אותו, נתנו לו מכות והרגו" • הרב ברלנד נתן ההוראה "לטפל" בשטרית
חיים טוויל
כ"ה כסלו התשפ"ב / 29.11.2021 17:42

הרב אליעזר ברלנד ופרשות הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי ז”ל: פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעורבות באירוע הרצח והחטיפה של הנער ניסים שטרית בן ה-17 בשנת 1986.

זאת, לאחר שחוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים חשפו וביססו נגדו תשתית ראייתית למעורבותו בחטיפה וברצח.

השופט, אלעד לנג, האריך מעצרו של החשוד, בנו של שר לשעבר, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו, בחמישה ימים – עד יום שישי הקרוב.

פרשת היעדרותו של נסים שטרית ז”ל נחקרה לאורך השנים, ולאחרונה הצליחו חוקרי ימ”ר ירושלים – בעקבות הסרט ‘רב הנסתר’ של היוצרת שני חזיזה – להשיג פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של מספר מעורבים במעשה הרצח והחטיפה.

כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח  בשנת 1986.

החוקרים הצליחו לפענח את הרצח, למרות שחלפו שנים רבות ולמרות שגופתו של ניסים ז”ל לא נמצאה עד עצם היום הזה – חשפו את האמת מאחורי היעדרותו של הנער, ועצרו את החשודים במעורבות במעשה החטיפה והרצח.

בפרשה מעורבים אנשי קהילת ‘שובו בנים’ בעבר ובהווה – אם כי רובם פרשו מהקהילה לאחר פירסום החשדות למעשים חמורים שביצע הרב אליעזר ברלנד, החשוד כעת בעצמו כי היה מעורב ברצח הנער ניסים שטרית ז”ל וברצח של אבי אדרי ז”ל.

מוקדם יותר היום הותר לפרסום שמם של שניים מהחשודים: צביקה צוקר, חתנו של הרב ברלנד, שנטש את הקהילה ונחשב כיום למתנגד חריף שלו, וברוך שרביט – ממקורביו של מנהיג ‘שובו בנים’.

לפי המשטרה, החקירה על מעורבות יתר החשודים שנעצרו בחשד למעורבותם ברצח של ניסים ז”ל ובתיק הרצח אבי אדרי ז”ל בשנת 1990 – נמשכת.

במהלך הדיון בו הוגשה הצהרת תובע כנגד בנו של השר לשעבר,  חשפה המשטרה כיצד לפי החשד נרצח הנער ניסים שטרית ז”ל לאחר שנחטף בעזרת ‘נערת פיתוי’.

לפי דיווח של חיים גולדיטש באתר ynet, נציג המשטרה אמר בדיון כי שלושה מהחשודים הפלילו את החשוד שנגדו הוגשה הצהרת תובע.

“יש שלושה אנשים שקושרים אותו לאירוע. שרביט, ג’ וא’. העידו שהרג אותו במכות”.   

נציג המשטרה, רס”ם אלון חבר, תיאר את שקדם לרצח: “הוא משתלט עליו פיזית, מוריד אותו לרצפה”. לאחר מכן, החשוד וחשודים נוספים ‘לפתו’ את הנער והכניסו אותו לרכבם. לא כל זהות האחרים ידועה לחוקרים. שרביט הוא זה שהוריד אותו לאוטו. באוטו ישבו ג’, צוקר ושרביט שהסיעו אותו ל’קבר דן בן יעקב’ שביער אשתאול ליד בית שמש. “שם הם מוציאים אותו מהרכב, נותנים לו מכות והורגים אותו. כל מי ששם מעורב”.

נציג המשטרה סיפר, כי הרב ברלנד היה זה שהפליל את בנו של השר לשעבר וחשודים אחרים בפרשה.

על פי החשד, הרב ברלנד היה זה  שנתן לבן השר לשעבר ולחשודים האחרים הוראה “לטפל” בשטרית ולתת לו מכות – כיוון שהתעסק “עם בנות”. עם זאת, נציג המשטרה הודה כי לא ברור אם ההוראה הייתה רק להכות אותו או לרצוח אותו.

נציג המשטרה הוסיף: “השתלשלות העניינים טרם החטיפה עוד לא ברורה לחלוטין למשטרה”.

בתוך כך, מעצרו של ראש העיר החרדית, החשוד במעורבות בפרשת הרצח של אבי אדרי ז”ל – הוארך שוב בארבעה ימים.

המשטרה עצמה הודיעה הערב בהודעה רשמית כי החקירה – בפרשה המכונה ‘ניקיון כפיים’ – קרובה לסיום.

בהודעה נמסר: “לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה  החוקרים חשפו וביססו תשתית ראייתית לכך שהנער נסים שטרית ז”ל בן ה-17 נחטף ונרצח בשנת 1986 –  לפני 36 שנים.

“החקירה בנוגע ליתר המעורבים שנעצרו בחשד למעורבותם במקרה רצח זה ובתיק רצח אבי אדרי ז”ל נמשכת”.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן התייחס להתפתחות בחקירה והצהרת התובע שהוגשה היום: “הצהרת התובע הראשונה שהוגשה היום נגד אחד החשודים במעורבות ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז”ל, היא תולדה של חקירה מאומצת ומורכבת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בליווי הפרקליטות.

“לא חסכנו משאבים ואמצעים בחקירה וגם בחלוף שנים ארוכות, החוקרים לא הרפו מהחתירה לאמת וביצעו אינספור פעולות חקירה משמעותיות, מורכבות ויצירתיות שהובילו לפריצת הדרך וחשיפת האמת מאחורי היעדרותו.

“מדובר בעדות נוספת לכך שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו בכדי להגיע לכל רוצח ולפענח כל מקרה רצח גם בחלוף שנים רבות. אני סמוך ובטוח שהעמל רב שהשקיעו החוקרים מסביב לשעון יביאו לסיום הפרשה, לצדק, למיצוי הדין עם המעורבים ולמעט מזור לבני המשפחה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלא!! המשטרה לא יגולה לקחת שום קרדיט!! בושה שעבטדה עיתונאית
    29/11/2021 20:52
    .
  1. בלבד!! חשפה את זה!! זה רק מעיד כמה המשטרה יכולה! ולא מעניין אותה

  2. צאו מתוך נקודת הנחה שזו רק ההתחלה
    30/11/2021 00:25
    קול קורא ברמה .. ניסים שיטרית
  3. צאו מתוך נקודת הנחה שזו רק ההתחלה יש נרצחים נוספים בודאות מדובר כאן בקבוצה אלימה מאוד שהשליטה פחד אימים בשנות ה80 וה 90 הם פעלו למעלה מעשור וידיהם מגואלות בדם נוסף קבוצה מאוד אכזרית ללא יסורי מצפון ששלחה רבים וטובים לבתי חולים ולבתי חולים לחולי נפש יש הרבה עוולה בידיהם ובידי שולחיהם מאסר עולם לא מספיק הוצאה להורג לא מספיק הם צריכים לסבול ולסבול מאוד כמו שהקורבנות שלהם סבלו וחלקם סובלים עד היום צריך לתת להם לסבול והשב״ס יודע לעשות את זה וגם האסירים ידעו מה לעשות אסור לתת להם מנוחה הם מאותם שיורדים לגהינום ולא עולים ממנו והגהינום מתחיל כאן ועכשיו והמשכיל יבין .

    • דמעת העשוקים   30/11/2021 08:13

      ברגע שיתברר כמה חשין-נחש מעורב עם המשטרה בסיפור הזה ובשנאה הפתולוגית שלו לישיבה מנסה להפיל את כולם שם, יתברר האמת בסיפור הזה וזה בודאי לא מה שתקראו בעיתונות