חתנו של הרב ברלנד וחסיד: אלה החשודים בפרשות הרצח

בית המשפט התיר לפרסם את שמם של שניים מהחשודים בפרשת הרצח של נסים שטרית ואברהם אדרי ז"ל: צביקה צוקר, חתנו של הרב ברלנד שפרש מהקהילה, וברוך שרביט - מקורבו של מנהיג 'שובו בנים' • שרביט הודה והפליל אחרים • אישום נגד בנו של השר לשעבר יוגש עד סוף השבוע
חרדים 10
כ"ה כסלו התשפ"ב / 29.11.2021 12:43

הרב אליעזר ברלנד ופרשות הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי ז”ל: בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שני) לפרסם את שמותיהם של שני חשודים בפרשת הרצח מלפני למעלה מ-30 שנה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

הראשון – צביקה צוקר, חתנו של הרב אליעזר ברלנד, שעל פי החשד ניהל את ‘משמרת הצניעות’ של קהילת ‘שובו בנים’ והיה שותף פעיל במעמד רצח הנער ניסים שטרית ז”ל בשנת 1986, ובמעורבות ברצח אבי אדרי ז”ל בשנת 90′. הוא חשוד בשני מעשי הרצח.

כשנחשפו החשדות בגין עבירות של מעשים חמורים  נגד הרב אליעזר ברלנד לפני כעשור, צוקר עזב את הקהילה והחל לצאת נגד חותנו.

במהלך חקירתו סיפר כי העביר את ההוראה מחמיו להוציא לפועל את רצח ניסים שטרית ז”ל.

צוקר מכחיש מעורבות ברציחות. לטענת עורך דינו, ההקלטות שבהן – לדברי המשטרה, הוא נשמע מפליל את עצמו נועדו להלבין את פניו של הרב בלרנד בעקבות חשיפת העבירות החמורות והפרישה מהקהילה.

ב’כאן חדשות’ פורסמה לפני כחודש הקלטה בלעדית של צוקר מלפני כשנתיים, שבה הוא קושר את מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ לפרשה.

צילום: צביקה צוקר. צילום: יהונתן זינדל פלאש90

השם השני שהותר לפרסום הוא של ברוך שרביט, חסידו של הרב ברלנד וממקורביו, שנעצר בפרשה בחשד שנטל חלק פעיל בחטיפת וברצח הנער ניסים שטרית ז”ל.

בתחילת החודש פורסם לראשונה ב’כאן חדשות’, כי שרביט הופגש עם הרב ברלנד בחדר החקירות וקיבל הוראה ממנו למסור פרטים בחקירה. לאחר מכן הוא הודה בחלקו בשני מעשי הרצח, שיחזר את המעשים והפליל אחרים, בהם את ראש העיר החרדית שנחשד בפרשה.

הצהרת תובע ראשונה בתיק, לקראת כתב אישום, הוגשה היום נגד בנו של השר לשעבר שחשוד בפרשת הרצח של ניסים שטרית ז”ל.

בהסכמת המשטרה, שוחרר למעצר בית אחד החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות ששמו עדיין אסור בפרסום. מדובר בחשוד, לגביו סיפרה אחת החשודות שנעצרו כי היה הנהג בעת חטיפתו ורציחתו של הנער ניסים שטרית ז”ל.

בית משפט השלום בירושלים ידון היום גם בהארכת מעצרו של ראש העיר החרדית החשוד בפרשת הרצח של אבי אדרי ז”ל.

בדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר המשטרה ציינה כי לפי עדויות, ראש העיר – שהיה אז נער כבן 18 – היה מחופש לאישה כ’כפתיון’ ונהג בכלי הרכב שהוביל את אדרי, שנסע אחריו, לזירת הרצח ביער רמות – שם נכחו גם מעורבים אחרים.

לפי עדויות, הרב אליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, אך אנשי ‘כנופיית שובו בנים’ היכו אותו נמרצות והוא מת. לאחר מכן דיווחו שהייתה “תאונת עבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות