‘האור היהודי מאיר בברלין’ • שידור חי: חנוכיה למרגלות שער הניצחון

בראש מעמד ההדלקה, אותו מוביל מידי שנה רבה של ברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל, השתתף השנה באופן מיוחד נשיא הבונסטאג, ברבל בס • לצד בס, השתתפו  גם חברי בודנסטאג ותיקים וחדשים - ושגרירי מדינות
נתן פרל
כ"ד כסלו התשפ"ב / 28.11.2021 17:40

אלפי יהודים ואישים נכבדים השתתפו הערב (ראשון) במעמד ההדלקה המסורתי למרגלות ‘שער הניצחון’ בלב העיר ברלין.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בראש מעמד ההדלקה, אותו מוביל מידי שנה רבה של ברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל, השתתף השנה באופן מיוחד נשיא הבונסטאג, ברבל בס. לצד בס, השתתפו  גם חברי בודנסטאג ותיקים וכאלה שנכנסו רק לאחרונה בעקבות הבחירות, לצד ראשי מפלגות ובכירים שימונו לשרים.

המעמד מושך אליו יהודים רבים מכל רחבי ברלין, והוא נחשב למעמד היהודי הבולט ביותר בגרמניה במעגל השנה. באופן טבעי, אל המעמד מגיעים עשרות צלמי תקשורת וסוכנויות ידיעות, וחלקם מעבירים את הדלקת הנרות בשידור ישיר למליונים ברחבי גרמניה.

בשל חשיבות המעמד, נוהרים אליו גם שגרירים ממדינות העולם, המכהנים בתפקידים דיפלומטיים בגרמניה. הם מכובדים לשבת בשורות הראשונות, למרגלות חנוכיית הענק שמאירה את ברלין.

“החנוכייה הזו היא עדות מוחשית לעם ישראל חי!”, אמר הרב טייכטל בהתרגשות, דקות לפני מעמד ההדלקה. “בכל שנה מחדש, ולמרות שזה הפך כבר למסורת בשנים האחרונות, ההתרגשות היא עצומה. לחשוב רק איזה מלאכי חבלה צעדו, ממש כאן, מתחת לשער הזה – ולראות היום את האור היהודי הענק, זה נס עצום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות