הקבינט מתכנס: מסתמן כי לא יוטלו מגבלות על מופעי חנוכה

בעקבות התפשטות וריאנט אומיקרון יתכנס הערב קבינט הקורונה על מנת לדון בצעדים הנדרשים • חילוקי דעות בממשלה ביחס לסגירת שערי המדינה • מופעי החנוכה כפי הנראה יתקיימו לצד הגברת פיקוח על התו הירוק • בנט: "סגר אינו על הפרק, אולם ממליץ בשלב זה לא לטוס לחו"ל"
קובי פינדרוס
כ"ג כסלו התשפ"ב / 27.11.2021 17:57

קבינט הקורונה יתכנס הערב (שבת) כדי לדון כיצד ניתן למנוע את המשך התפשטותו של וריאנט אומיקרון האפריקני שהתגלה גם בישראל.

בחדשות 12 דווח כי הדיון המרכזי בקבינט יהיה בנושא הטלת הגבלות על שבים מחו”ל, וייערך דיון ספציפי על דובאי, אתיופיה, פרנקפורט וטורקיה – בהן יש נמלים לטיסות “קונקשן” לאפריקה וממנה. נושא נוסף שהשרים ידונו עליו: החזרת איכוני שב”כ לאיתור מגעים.

צעדים אלו נשקלים לאחר שכבר הוחלט כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר.

בצד התומך בסגירת שערי הכניסה בפני זרים עומד ראש הממשלה נפתלי בנט, שסבור שהצעד יצמצם את כניסת הווריאנט החדש. מנגד, שר הבריאות ניצן הורביץ מתנגד למהלך, וטוען כי סגירת המדינה באופן גורף תגרום לפגיעה כלכלית קשה למשק.

ומה בהקשר לחג החנוכה הקרב? על פי הדיווחים, כרגע מסתמן שלא יוטלו הגבלות מיידיות על מופעי החנוכה. נכון לעכשיו הכוונה היא לאפשר אותם, לצד הגברת פיקוח על תו ירוק בכניסה והקמת מתחמי חיסונים במופעים הגדולים.

עוד עלה מהדיונים שהתקיימו מוקדם יותר כי ההערכה היא שלקראת יום רביעי צפויות להתפרסם תוצאות ראשוניות מהמעבדות בארץ שבודקות את הווריאנט החדש.

בנט התייחס אתמול במסיבת עיתונאים מיוחדת לווריאנט ואמר כי הוא ממליץ בשלב זה לא לטוס לחו”ל. לדבריו, קבינט הקורונה יקבל החלטות משמעותיות יותר – אולם סגר לא נמצא על הפרק. “אנחנו במצב חדש, הזן מדרום אפריקה מדאיג ביותר – דגל אדום הורם. לפעולות שנבצע יהיה מחיר כלכלי, נערכים לכל תרחיש, כולל המחמיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות