הגר”ד לאו יוצא להגנת הראשל”צ • השר כהנא דוחה את המלצת הנציב

נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים • בכללים ישנם סעיפים המסדירים את מעמדו העצמאי של דיין שלא יהיה תלוי באיש • השר כהנא: "היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם"
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 17:39

נשיא בית הדין הגדול הגר”ד לאו, דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים  -המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים, לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה.

לדברי הגר”ד לאו, זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים “לא תגורו מפני איש”.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בהודעה מלשכת הרב לאו נכתב: “הרבנים הראשיים לישראל יחד עם רבני ישראל ימשיכו לעמוד על משמר ההלכה ולא יושפעו מביקורות כאלה או אחרות”.

יצוין כי בכללי האתיקה לדיינים ישנם סעיפים המסדירים את מעמדו העצמאי של דיין שלא יהיה תלוי באיש

בכללי האתיקה לדיינים נקבע מפורש: “במילוי תפקידו אין דיין תלוי באיש; שומה על הדיין לשקוד על אי-תלותה של מערכת השיפוט, ולהקפיד על קיומה באשר יעשה, בענייני שפיטה ובכל תחום אחר שבו הוא פועל”.

עוד נקבע בכללי האתיקה: “דיין לא יגור מפני איש, ולא יושפע במילוי תפקידו על ידי דעת קהל, חשש מפני ביקורת או רצון לשאת חן”.

שר הדתות מתן כהנא אמר בתגובה: “חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני. היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם.

“בחודשים האחרונים נפגעתי אישית מספר פעמים מהתבטאויות של הראשל”צ הגאון הרב יוסף, עם זאת חרקתי שיניים ושתקתי. כך אעשה גם הפעם ככל שהחוק מאפשר לי זאת”, הוסיף כהנא – שדחה בכך את המלצת הנציב לזמן את הראש”ל הגר”י יוסף לשיחת נזיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כהנא יש לך הזדמנות
    25/11/2021 17:45
    חנן
  1. תחזור בך תראה לאן אתה מוביל את עם ישראל החרפה הזאת על שמך תחזור בך…